16 eves lany vagyok es szeretnek motort de nem ertek hozza. Amolyan gyorstalpalokent leirnatok a fontos dolgokat?
"ti meg faj, (jaj nem is) nő ellenesek vagytok?" - Nem, közel sem. Én úgy látom hogy itt inkább pozitívan diszkrimináljuk a csajokat... Én legalábbis szoktam.
Na szóval: ugye idén újak a szabályok, 16 évesen szerezhetsz AM kategóriát, ami a segédmotort (50 köbcentiig) takarja be. A jogsi olyan 40-50 ezer, erre jön még az orvosi (6800?) és az elsősegély (13-14e talán). Természetesen kell sisak és egyebek, az mindenkinek a pénztárcájától függ - mostanság elő van írva miben kell vizsgázni: ha nem is veszel meg mindent, akkor is kell valahonnan szerezni az órákra meg a vizsgára. Sisakot és kesztyűt mindenképpen érdemes venni, előbbiből csak E-jellel ellátottat és újat - a méret kiválasztása fontos, az eladó a boltban tud segíteni.
Motor? 50-esből két nagy csoport van: ami rendes motor alkatú és általában a motorosnak kell váltania (ahogy nagyobbacska motoron), illetve a robogók (aminél nem kell a váltással bíbelődnöd).
Előbbiből van sportmotorra hasonlító és mindenféle enduro/supermoto-szerűek is.
Nagyon konkrét tanácsot a típussal kapcsolatban lehet adni, de általában úgy szokott történni a karbantartás, hogyha valami elkopik akkor cserélik (gumik, lánc, bowdenek, fékalkatrészek). A kétüteműekben (ezek nagyrésze az) nincs motorolaj amit cserélni kellene, esetleg néha a váltóolajat, de arra van a gyártónak előírása hogy milyen gyakran.
Ami mindenre igaz:
-a segédmotoroknak idehaza nincs forgalmija, csak adásvételi kell az eladó és közted.
-biztosítást kell rá kötnöd, anélkül nem mehetsz közútra. Ehhez kellenek az igazolványaid meg az adásvételi a motor váz- és motorszámával.
Olvass utána bukósisak kiválasztásának. Ez nagyon fontos. Újat kell venni, többi védő lehet használt.
Aztán tájékozódj vezetési technikákról (túléléshez szükséges pozicionálás, kanyarodási és fékezési technika, stb).
Ha már eléggé sikerült tájékozódni, menj el egy nagyobb motoros üzletbe (BP-en pl Shox) ahol az eladók majd kisegítenek mindenben. Teljes védőcucc 100-150e között lesz.
Ezek után irány a motoros iskola. Ráültetnek egy robira és megmondják mit hogyan kell vele csinálni.
Ja, alap dolog: szükséges, hogy tudjál biciklizni. Egyensúlyt nem motoron szokták elsajátítani :)
Aztán hogy milyen motort vegyél? 50ccm korlát miatt robogót ajánlanám. Motor alakú 50ccm-k jóval drágábbak és sokszor motorikusan rosszabb állapotban vannak. A robogókon belül meg az ismert márkákat érdemes; Honda, Yamaha, Gilera, Piaggio. Én a japánokat tartom jobbnak ezekből, de mindegyikkel jól járhatsz.
Ez mondjuk nagyon csajos :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!