Turbó fújja az olajat, javítható?
Az autó amiről szó lenne az egy Mitsubishi Galant 1.8TD
Hidegen alapjáraton füstöl, melegen pedig ha odalépek neki. Levettem a turbó és a szívótorok közti csövet és amikor dolgozott a turbó azaz, ha adtam neki gázt akkor láthatóan nyomta (permetszerűen) az olajat. Javítható vagy kuka? Van itthon egy ugyanilyen bontott turbó viszont az lóg egy picit. Olvastam olyat, hogy egy gumigyűrű van a turbóban ami, ha megsérül akkor produkál ilyen jelenséget.
Esetleg a bontott turbóból átlehetne tenni ezt a gumigyűrűt?
Azért ennél kicsit bonyolultabb a turbó. A percenként majd' 200.000-et pörgő középrésznek nem lenne elegendő két golyóscsapágy meg két O-gyűrű, ezért más megoldásokat használnak. Általában siklócsapágyas a középrész, gumigyűrűt meg nem nagyon használnak tömítésként, mert nincs az a gumi, ami nem ég el a néhanapján izzásba jövő feltöltőházban.
A kopott turbót persze fel lehet újítani, vannak cégek, akik ezzel foglalkoznak, aztán utána megint jó a feltöltő. De előtte érdemes megnézni, nem máshol van-e a hiba. Lehet, hogy nem a turbó nyomja az olajat, hanem máshonnan kerül oda a kenőanyag, mondjuk a karterszellőztetés megbolondulása miatt. Ha minden mást kizártál és úgy tűnik, csak a turbó lehet a ludas, akkor érdemes felújíttatni.
"Levettem a turbó és a szívótorok közti csövet"
Nincs benne intercooler?
Lehet kapni turbófeltöltőhöz felújító készletet, megcsinálhatod otthon is a csereberét ( a felújítókészlet 15-40 000 között van ), de ha már szétszedik akkor szokták tisztítani, meg szabályozni a tengelyt stb stb... Ha tényleg a turbó a hunyó, akkor a a feltöltő javítással foglalkozó cégek 30-130 000 közötti árban felújítják-ha felújítható.
Köszönöm a válaszokat, akkor nem olyan egyszerű ez :(
Nincs benne intercooler sima TD.
Felújítókészletet ha veszek azt itthon is beletudom "rakni"?
"Én már cseréltem bőven turbot,úgy tudod ellenőrizni hogy a tengely végét megfogod ujjheggyel tudod,és ellenőrzöd a játékát hosszanti,majd függőleges irányban,ha jelentős a lógás akkor csere,vagy felújítás.1mm már soknak mondható"
Van itt Pesten egy turbó felújítással foglalkozó emberke, akihez egyik ismerősöm visszavitte a turbót felújítás után, mert az autószerelője szintén ezt mondta, hogy megmozgatod és lóg akkor sz@r( Passat B5 ). A csávó elővett egy kézi olajpumpát, megnyomta a feltöltőt olajjal és tesséklássék nem lógott a tengely. Az ő elmondása szerint, nyomás alatt kell nézni a turbó tengelyét, ha akkor lóg, akkor tényleg gáz van. Nyilván nyomás nélkül lógni fog, de azért az 1 mm az már tényleg sok.
A kérdezőnek:
Itt egy link az otthoni sufnituninghoz:
Viszont ez a megoldás tényleg csak akkor segít, ha csak a tömítésekkel van gond, ha a tengely nem egyenes, vagy a lapát mart bele a házba, akkor ezzel sem tudsz rajta segíteni.
Vigyáznék azzal a turbóval. Ha egyszer elkezd annyi olajat permetezni, amennyi képes begyulladni, hiába állítanád le, csak pörög pörög, egyre emelkedő fordulaton. Egész addig ameddig valamelyik hajtókar ki nem könyököl, vagy el nem fogy az olaj én meg nem szorul a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!