Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek történhetett...

Szerintetek történhetett volna baj?

Figyelt kérdés
A mai nap az autópályán egy baromi nagy vészfékezésre kényszerültem. Mivel nincs ABS-em felvan kissé tuningolva a fékrendszer. Van ilyen fúrt-mart brembo tárcsák fémhálós fékcső meg mindenféle. Mikor észleltem az akadályt nyomtam egy jó nagy féket,és reflexből a kéziféket is meghúztam. Ennek köszönhetően a 130-as tempót pillanatok alatt megállítottam az autót. Baromságból már teszteltem régebben is hogy ha csak meghúzom a kéziféket ( nem reteszelem!) és úgy nyomok egy féket sokkal brutálisabban fog a rendszer,nem csúszik meg az autó,és nagyon biztonságosan meg tudok állni. Véleményem szerint ha most nem húzom meg a kéziféket (ami egyébként az is fúrt-mart tárcsafékes rendszer) akkor nem tudok olyan gyorsan megállni. Szerintetek ilyen helyzetben károsodhatott valami? Ha adódik legközelebb ilyen helyzet akkor is bevethetem ezt a 'trükköt' ? Sokkal gyorsabban vissza tudom így fogni a kocsit!

2013. márc. 6. 23:41
 1/10 anonim ***** válasza:

Száraz úton miért ne?

A futómű (ha csak nincsenek elrohadva a lengőkarok, felfogatási pontok) nem fog tőle sérülni. Na jó, lehet hogy az erősebb tárcsák miatt a fékerő picit megerőltet valamit nagyobb sebességnél.

Függ attól is hogy milyen kocsid van, mert pl. egy kis suzukira ha raksz ilyen brutál tárcsákat az lehet hogy tud kárt okozni a kasztniban...


Nedves úton viszont nehogy nyomj satuféket, ott inkább vezess figyelmesebben, ha bármi van akkor úgy fékezz hogy lehetőleg ne csússzanak meg a kerekek, mert akkor hiába kerülnéd ki a veszélyt a kormánnyal, nem fog menni. Bár ezt gondolom tudod te is :D

2013. márc. 6. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 intrepid ***** válasza:
Úgy kellene, hogy beállítva legyen a fékrendszered, hogy kézífékes játék nélkül tudd elérni a legjobb fékhatást.(igazi pánik vészhelyzetben nem tudsz még a kézifékkel is foglalkozni) Nem valószinű, hogy károsodott valami. Holnap világosban nézd át, (gumik) de szerintem rendben lesz.
2013. márc. 6. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
86%

Szerintem meg ez a "sokkal brutálisabban fog a rendszer" egyszerű placebohatásnak köszönhető. A kézifék általában a hátsó tengelyre hat és kisebb fékerőt tud produkálni, mint az üzemi fék azon a tengelyen. Nem hiszem, hogy a kézifék csekély hatásától nőne óriásit a fékerő. Persze lehet, hogy más a fékerő felépülése: ha először meghúzod a kéziféket, beindul az átterhelődés és nagyobb első tengelyterhelés mellett fékezhetsz, talán egy kicsit "szebben" felépülő fékerővel, de padlóra rúgott fékpedál mellett a kézifék nem képes értékelhetően növelni a fékerőt, nem lesz tőle sokkal rövidebb a fékutad.

Ha kedved tartja, bevetheted a kéziféket ilyen célra. Bár ez attól is függ, milyen rendszerű a kézifék. Ha a tárcsát fogja a nyergen át vagy saját nyereggel, nincs gond, túléli a lassulást. Ha viszont a tárcsába épített dobról van szó, rossz a hőelvezetés, vetemedhet a fékbetét és a fékdob. Igen, tudom, írtad, hogy a kézifék is tárcsás - nos, van ilyen is, de a külön dob sokkal elterjedtebb és sokan vannak, akik a külön dobos kézifékről is azt hiszik, hogy a tárcsára hat, mert hátul tárcsa van és nem veszik észre a dobot.

2013. márc. 6. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Jóó nem azt mondom hogy brutálisan kemény a hátsó rendszer, de akkoris teszteltem már. Az autó egy 2001-es Fiat Bravo nagyon szeretem és picit meg van tuningolva. Ezt a kézifékes lassulást úgy gondolom hogy pl 50-el haladva csak üzemi féket nyomva igenis hosszabb a fékút! Számokat nem akarok írni mert nem akarok baromságot mondani,de ha meghúzom a kéziféket,valahogy úgy érzem hogy sokkal jobban visszalassul az autó. A kézifék csak a hátsó tengelyre hat. Igazából én nem kézifékkel akarok fékezni mert ez butaság,deee azért ha hirtelen meg kell állni szerintem segít valamit ha meghúzza az ember. Ha nem más a becsapódás erejéből is visszavesz,illetve nem térdek le annyira az autó. Vagy szerintetek nem jól látom? A kocsiba nincs ABS,így blokkolni is tudom az első kerekeket,de már megtanultam hogy mi az a fékerő amikor már blokkol az autó és így sosem fékezen 'blokkolva' :)
2013. márc. 7. 00:01
 5/10 anonim ***** válasza:
Még tanulj sokat, nagy hülyeséget csinálsz. Ezt a kézifékes hülyeséget meg felejtsd el sürgősen a saját és mások élete érdekében.
2013. márc. 7. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Évtizedes tunning Fiat, kézifékes vészfékezés sztrádán...


Ember, NE HASZNÁLJ SOHA kéziféket fékezésre, életveszélyes.!

2013. márc. 7. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
71%

A fékerőelosztó miatt fog kevésbé a hátsófék üzemi fékezéskor.


Az astra-kon pl. úgy működik, hogy ha bólint az autó, akkor a hátsó fékre kevesebb erőt juttat, így az nem csúszik meg. Hogy a fiaton patronos, vagy milyen megoldás, van azt nem tudom.


Ha behúzod a kéziféket, pont ez az, amit kiiktatsz. Roppant veszélyes. Ha a hátsó kerék megcsúszik, az a legveszélyesebb, simán megpördülhetsz tőle, és az nem csak neked fog fájni, hanem annak is, akit elkaszálsz.


Aztán ha véletlen elengeded a gombot és reteszeled, akkor még reagálni se tudsz gyorsan. Szerintem hagyd a fenébe..

2013. márc. 7. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
65%
Továbbá vészfékezésnél nagyon is hasznos, ha KÉT KÉZZEL Fogod a kormányt...
2013. márc. 7. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

" így sosem fékezen 'blokkolva' :)"


Mindig más a csúszáshatár. Nagyban függ az útviszonyoktól és az időjárástól is. Más a hőmérséklet, más a guminyomás.


Folyamatosan csúszáshatáron kell tartani a gumikat vészfékezésnél. Sőt, egy határozott rúgással kell kezdeni a vészfékezést, hogy már a fékezés első pillanatában kialakuljon a maximális fékhatás.


Egyébként sokszor erőteljesebb lassulást érhetsz el, ha pl a bal hátsó kerék már csúszik, a többi pedig csúszáshatáron van, mintha egyáltalán nem hagyod blokkolni.


Ez egy ilyen történet, sokat kell hozzá gyakorolni, és tapasztalni, hogy tényleg jól tudj reagálni.

2013. márc. 7. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Wadmalac ***** válasza:
78%

Ha csak egy picit is eltérsz az egyenes helyzettől, a kézifékkel úgy keresztbe vághatod az autót, hogy fel is hemperegsz.

A hátsó fékerőd növelése vészfékezésnél nem hiszem, hogy sokat segítene, a kocsi szinte teljes súlyát az első kerekekre helyezi a lassulástól, sokkal nagyobb az esély, hogy megcsúszásra provokálod a hátsó kerekeket, az meg többet árt mint használ a fékezésnek, erőben és stabilitásban is.

Minél rosszabb a tapadás, annál inkább ez a helyzet. Forró, száraz, tiszta bitumenen nem veszel tán észre semmit, de hozzászoksz és rángatni fogod a kéziféked mindenhol, aztán egyszer csak jól meglepődsz a vizes fehér aszfalton.

Én lebeszélnélek róla.

2013. márc. 7. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!