Szerintetek történhetett volna baj?
Száraz úton miért ne?
A futómű (ha csak nincsenek elrohadva a lengőkarok, felfogatási pontok) nem fog tőle sérülni. Na jó, lehet hogy az erősebb tárcsák miatt a fékerő picit megerőltet valamit nagyobb sebességnél.
Függ attól is hogy milyen kocsid van, mert pl. egy kis suzukira ha raksz ilyen brutál tárcsákat az lehet hogy tud kárt okozni a kasztniban...
Nedves úton viszont nehogy nyomj satuféket, ott inkább vezess figyelmesebben, ha bármi van akkor úgy fékezz hogy lehetőleg ne csússzanak meg a kerekek, mert akkor hiába kerülnéd ki a veszélyt a kormánnyal, nem fog menni. Bár ezt gondolom tudod te is :D
Szerintem meg ez a "sokkal brutálisabban fog a rendszer" egyszerű placebohatásnak köszönhető. A kézifék általában a hátsó tengelyre hat és kisebb fékerőt tud produkálni, mint az üzemi fék azon a tengelyen. Nem hiszem, hogy a kézifék csekély hatásától nőne óriásit a fékerő. Persze lehet, hogy más a fékerő felépülése: ha először meghúzod a kéziféket, beindul az átterhelődés és nagyobb első tengelyterhelés mellett fékezhetsz, talán egy kicsit "szebben" felépülő fékerővel, de padlóra rúgott fékpedál mellett a kézifék nem képes értékelhetően növelni a fékerőt, nem lesz tőle sokkal rövidebb a fékutad.
Ha kedved tartja, bevetheted a kéziféket ilyen célra. Bár ez attól is függ, milyen rendszerű a kézifék. Ha a tárcsát fogja a nyergen át vagy saját nyereggel, nincs gond, túléli a lassulást. Ha viszont a tárcsába épített dobról van szó, rossz a hőelvezetés, vetemedhet a fékbetét és a fékdob. Igen, tudom, írtad, hogy a kézifék is tárcsás - nos, van ilyen is, de a külön dob sokkal elterjedtebb és sokan vannak, akik a külön dobos kézifékről is azt hiszik, hogy a tárcsára hat, mert hátul tárcsa van és nem veszik észre a dobot.
Évtizedes tunning Fiat, kézifékes vészfékezés sztrádán...
Ember, NE HASZNÁLJ SOHA kéziféket fékezésre, életveszélyes.!
A fékerőelosztó miatt fog kevésbé a hátsófék üzemi fékezéskor.
Az astra-kon pl. úgy működik, hogy ha bólint az autó, akkor a hátsó fékre kevesebb erőt juttat, így az nem csúszik meg. Hogy a fiaton patronos, vagy milyen megoldás, van azt nem tudom.
Ha behúzod a kéziféket, pont ez az, amit kiiktatsz. Roppant veszélyes. Ha a hátsó kerék megcsúszik, az a legveszélyesebb, simán megpördülhetsz tőle, és az nem csak neked fog fájni, hanem annak is, akit elkaszálsz.
Aztán ha véletlen elengeded a gombot és reteszeled, akkor még reagálni se tudsz gyorsan. Szerintem hagyd a fenébe..
" így sosem fékezen 'blokkolva' :)"
Mindig más a csúszáshatár. Nagyban függ az útviszonyoktól és az időjárástól is. Más a hőmérséklet, más a guminyomás.
Folyamatosan csúszáshatáron kell tartani a gumikat vészfékezésnél. Sőt, egy határozott rúgással kell kezdeni a vészfékezést, hogy már a fékezés első pillanatában kialakuljon a maximális fékhatás.
Egyébként sokszor erőteljesebb lassulást érhetsz el, ha pl a bal hátsó kerék már csúszik, a többi pedig csúszáshatáron van, mintha egyáltalán nem hagyod blokkolni.
Ez egy ilyen történet, sokat kell hozzá gyakorolni, és tapasztalni, hogy tényleg jól tudj reagálni.
Ha csak egy picit is eltérsz az egyenes helyzettől, a kézifékkel úgy keresztbe vághatod az autót, hogy fel is hemperegsz.
A hátsó fékerőd növelése vészfékezésnél nem hiszem, hogy sokat segítene, a kocsi szinte teljes súlyát az első kerekekre helyezi a lassulástól, sokkal nagyobb az esély, hogy megcsúszásra provokálod a hátsó kerekeket, az meg többet árt mint használ a fékezésnek, erőben és stabilitásban is.
Minél rosszabb a tapadás, annál inkább ez a helyzet. Forró, száraz, tiszta bitumenen nem veszel tán észre semmit, de hozzászoksz és rángatni fogod a kéziféked mindenhol, aztán egyszer csak jól meglepődsz a vizes fehér aszfalton.
Én lebeszélnélek róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!