Tuning ladába ha bele teszek 1,5 ös sperr-t meg toló kerkes váltót akkor az szét ku. ja a gyári széria motort?
Miért tenné tönkre a tolókerekes váltó meg a sperrdiffi? Azért, mert a szomszéd Jóska gyerek ezt hallotta valami haverjától? Nem teszi tönkre, nem olyan az. A sok padlógázas rajt tenné tönkre (de az is először a féltengelyeket csavarja el), illetve a tőgázas hajszolástól adná meg magát az erőforrás. Ez viszont független a váltótól és a diffitől.
Az már más kérdés, hogy van-e értelme "tolós" váltót párosítani a szériamotorhoz. Ezeknek általában más a fokozatkiosztásuk, mint a gyárinak, hosszú az 1-es és két fokozat között keveset ejt a váltó. Ez a tuningolt, hegyes nyomatékgörbéjű motoroknál jó, de a szériamotor széles nyomatékgörbéje mellett teljesen felesleges, csak magadat szívatod azzal, hogy elindulásnál a végtelenségig kell csúsztatni a kuplungot. Persze ha versenyzel, akkor más a helyzet, de ahhoz meg nem szériamotort szokás használni. Igen, tudom, a "tolókerekes" (amúgy kapcsolókörmös, de ne zavarjon) váltóval gyorsabb váltani, de mondjuk gyorsulási versenyen nem a váltási idő miatt nem fogsz porba alázni mindenkit, hanem azért, mert a gyári motor nem éppen erőgép.
Mondjuk azt meg egyáltalán nem értem, minek kell neked a szériamotorban VFTS főtengely és hajtókar. A centrírozott főtengelyek bírják a strapát, ez tény, kevésbé lengenek, de a szériamotornak nem lesz jobb attól, hogy VFTS-homológ könnyített tengely forog benne. Ha úgyis fel kell újítani a főtengelyt, érdemes centríroztatni - bár akkor még sok minden mást is érdemes helyretenni, hogy ne remegjen. A kovácsolt, H-profilú hajtókar (avagy VFTS-hajtókar) is jó dolog, csak nem értem, minek az neked. Az ilyen hajtókarok könnyítettek, polírozottak és grammra pontosan egyforma tömegűek. Viszont ha a tetejükön a mikor milyen gyári vagy utángyártott dugattyúk bólogatnak, akkor nem sok értelme van, mert azok között nem ritka a tömegeltérés. Akkor meg minek a grammolt hajtókar?
Egyébként a VFTS-hez átalakított forgattyús mechanizmus tényleg többet bír, mint a gyári, de semmi szükség rá. A gyári motor legfeljebb 120 Nm-ét a gyári főtengely is elbírja, nem fognak elszakadni a hajtókarcsavarok, nem fog eltörni a tengely. Akkor meg felesleges beleölni a pénzt a méregdrága technikába, mert annak csak akkor lenne értelme, ha a motor is többet tudna, mint a széria.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!