A régebbi Dacia Loganok (1.4 benzin) mennyit fogyasztanak városban?
Ezt sosem értem, rendben, nekünk egy apróbb autónk van, de 100-zal főúton azért sokkal többet eszik, mint városban (normális város, nem dugóhegyek). Igaz, a párom enyhén szólva odafigyel a fogyasztásra, márpedig a vezetési stílus városban jelent a legtöbbet. No persze, 1-2 km-es városi utaknál más lehet a helyzet, főleg télen, de egyébként...
Nem a kérdésre válaszoltam, mea culpa.
#6: Márpedig a (nem valami megbízható, de nem kell halálpontosnak lennie ehhez) fogyasztásmérő szerint úgy van, ahogy írtam s nincs is ebben semmi mágia. Való igaz, indulásnál többet fogyaszt az autó, ha 20 méterenként meg kellene állni, nem is lenne jó a fogyasztása városban. Ha sok a lámpa, akkor még többet számít a vezető lámpát megközelítő technikája, persze a megállást akkor sem tudja minden esetben elkerülni, de sokszor azért igen.
Városban sokat lehet használni a motorféket s a nagyon kis fogyasztást jelentő szabadon gurulást (a fogyasztásnak jót tesznek azok a helyzetek, amikor nem egyenletes sebességre van szükség, feltéve, hogy fogyasztás szempontjából hozzáértő a vezető). A légellenállás (bár ez inkább motorkerékpároknál és igen nagy sebességnél mérvadó) és kicsi autónál a nem valami pörgős használat is a jó városi fogyasztás malmára hajtja a vizet. (De a dimbes-dombos területen fekvő falvak vagy lámpában és forgalomban szegény városok messze a legjobbak :))
A fékezést persze kerülni kell, a motorféket is, ha nem az a célszerű. Azzal sokat veszt az ember. Ha muszáj, akkor muszáj, de nem sok értelmét látom a lámpák közti gyorsulgatásnak és erős féknek. Vagy az előzgetésnek, ha csak piros lámpába szaladunk bele általa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!