Azért nem bánnám ha mégis megpróbálnád!
Ill. elég nekem olyan 15-öt felsorolni :D
Mert én annyit tudok h van sport, meg cross, és jó lenne azt is, hogy melyik milyen, mik a jellemzői!
Telhetetlen vagy. Én pedig igen rossz ember erre a feladatra... Felsorolni párat még csak-csak, de jellemzők...? Keress rá.
{Tudhattam volna, hogy mesedélután lesz belőle, kivéve, hogy éjszaka van. De így jár az, aki motorfajtákról kérdez engem.}
Akkor amiket Te írtál:
-sport, ezt nem nagyon kell magyaráznom, azt hiszem.
-cross, nekem túl magasak, nem érdekelnek :( pedig kicsit vonz a terep. Pontosabban, az utcánk most tavasszal kifejezetten terep, cruiserrel roppant izgalmas :D De nemcsak azzal.
-enduró, nekem tipikusan a régi BMW F650 GS jut eszembe (ami még 650 köbcentis volt, nem 800. a BMW újabb típuselnevezései gyakran nélkülözik a logikát)... Az enduró (akárhány ékezettel is kell írni) szerintem az, amivel viszonylag lendületesen megjárod Szentlélek-Mályinkát és élvezed. Kicsit kevésbé érdekesen, nagyobb rugóút és kerekek jellemzik, hogy a zordabb, a normál út és a masszív terep közötti utakra alkalmas legyen.
-cruiser: Nagyon jellegzetes, ha meglátok egy kétkerekű motort, az első, amit meg tudok állapítani, hogy cruiser volt-e vagy sem. Mindenféle előítéletek kapcsolódnak hozzá, de az élet már csak ilyen. Tény, hogy vannak csoportok, akik blokkolják vele az utat vagy kifényesítve trailereken szállítják a találkozókra, hogy az évi 5km-t ott pózolva tegyék bele.
Minden hiedelemmel ellentétben, cruiserrel is lehet viszonylag gyorsan menni (már amelyikkel, az enyém 120 fölött elveszti a gyorsulásra való hajlandóságát, amit megértek, hisz kicsike. Cserébe kevésbé fáj, ha ráejtem a lábamra, mert nem olyan rohadt nehéz. Ez akkor is jó, ha lemerül az aksi és fel kell tolnod egy kissé meredek földúton a hegyre). Lapon fordulni nem tudsz vele és az alacsony hasmagasság miatt a csúnyább nyomvályúkat és hupásabb mezőket sem kedveli. De azért a "minden motor enduró" jegyében némi homok és rondább földút nem szabad, hogy eltántorítson, Magyarországon vannak ezeknél rosszabb aszfaltutak is.
A cruiserek alacsony súlyponttal rendelkeznek, ülésmagasságuk csekély, így ha alacsony ember létére valaki rendesen le akarja tenni a lábát, nem sok választása marad, mint cruisert venni. Én csak tudom.
Fékezésnél sokat számít a hátsófék, hiszen arra is jelentékeny súly esik, ellentétben a hasalós motorokkal. Cruiseren az ember egyenes háttal ül, no, ez nem egyedi dolog, de a lábtartó is szokatlanul elöl van. Nekem baromira kényelmes. mivel a saját motorom pont az én méretem, napi tizensok óra motorozás sem készíti ki a lábamat, bár néha nem árt megmozgatni.
Írtam, hogy az épített cruiser a chopper (tipikusan az első kereket szeretik elvinni a jó messzi fenébe előre - ezt sokkal szebben meg lehetne fogalmazni -, ezáltal a motor teljesen jó lesz arra, hogy egyenesen menjenek vele, a kanyarodás már kevésbé lesz az ő világa).
- naked ("idomtalan" :D sokkal kevesebb idommal rendelkezik, mint a normál motor, ami nem tudom, mire jó, de a légellenállást növeli, legalábbis úgy logikus, hogy azt tegye)
- túra, de van sporttúra és túraenduró is, amik a túrás megközelítésbe megpróbálják a másik két fajta jellemzőit is belevinni, persze ez kompromisszumokkal jár. A túramotorok ugyebár robosztusabbak, több szélvédelemmel és flanccal vannak ellátva (főleg a Goldwing és a vele egy súlycsoportba tartozók, én a magam részéről már nem is tartom motornak szerencsétlent, jobban hasonlít egy autóhoz, épp csak két kereke van, de ha felborul, egyedül nem állítod föl...). Amúgy nemtom, én remekül tudok túrázni a saját motorommal is. Kényelmes, az a fő, s nem vagyok polipropilénből (ami alternatív kibontása a pp-nek).
- supermoto
- quad :D Csak mert 4 kereke van, a motorkerékpárok közé tartozik. De ha már több kerék...
- trike (elöl 1, hátul 2 kerék. van fordított is, de meg nem mondom, annak mi a neve, elég perverz egy járgány)
Kezd nehezedni.
- pitbike :) Legjobb tudomásom szerint ökörködésre való :) Legalábbis arra igen alkalmas. Apró motor, amivel lehet szórakozni valamiféle terepen.
- elektromos, jó hát ez nem tudom, fajtának nevezhető-e, de valószínűleg igen.
Részemről ennyi. Van pár motor, amit nem tudnék besorolni (amikor egy motornak több kereke van, de úgy van megoldva, hogy mégis tud dőlni, pl.)
Lusta vagyok megnézni a hasznaltauto.hu-t, pedig ott van egy lista.
Ja, a robogó is motorfajta. Én személy szerint külön csoportba sorolom a Simsont :D Váltós, nem kisszékes ülésmódú robogó, ráadásul kultikus, párommal pedig "népszokás"-nak nevezzük, mert a falvakban tipikusan azzal mászkálnak.
No, ennyi. Megpróbáltam számomra érdekesen írni, ha már szakmai tudásom e téren nem valami kiemelkedő, annál csak a tapasztalatom kisebb. De a gugli a barátod, ha óriási adathalomra és intellektuális leírásokra vágysz.
Váó!!
Köszönöm szépen a beszámolót! :)
Eléggé kielégítő volt. A nagyon szélsőséges megoldások engem már nem is annyira érdekelnek, inkább csak jó tudni róla, érdekességképp.
(azt, hogy naked bike, nem kellett volna gugliznom.. :D)
Tudom, hogy jó barát, de mindig könnyebben jegyzem meg azt ha valaki "mesél", mint hogy ha magamtól a sok-sok infóból, több órás kutatás után rájövök a lényegre. (és nem tagadom így sokkal egyszerűbb is :P)
Szeretnék tájékozott lenni, hogy tudjam milyet válasszak az igényeimnek és lehetőségeimnek megfelelően.
Akkor jó. Olvasmányosabb lehet így, de valljuk be, nem egy szabatos információhalmaz, amit nyújtottam. A megfelelő választáshoz ennél komolyabb informálódás kell. Bár úgyis az a legfontosabb, amikor megpillantod a neked tetszőt.
A párom számára meglátni és megszeretni... Hát igen, a motorvásárlás részben érzelmi dolog. Nekem kevésbé volt az, mert túl korlátozóak voltak a feltételeim. De mindketten szerencsésen választottunk, s boldogok vagyunk a saját motorunkkal.
Ezt kívánom Neked is ;)
Odébb lesz az, amikor én motort veszek, úgyhogy addig még bőven szívok magamba infot :)
Köszi!! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!