Tunning golf gti. Akinek van golf gti 1 az irjon ram hogy mikor kell kapcsolni hanyezer turanal.15evesen vettem magamnak nemreg kb 3 4 honapja tudok kapcsolni de kicsi turanal. Hanyezer turanal kell kapcsolni sportosan?
"Nem birom olvasni a valaszokat ojan sokan irtak"
Mi meg a kérdést nem bírjuk olvasni. Értem én, hogy Erdélyben nehezebb helyesírást tanulni meg minden, de jó lenne, ha legalább néha használnál írásjeleket vagy valami hasonló.
A "tura" szó itthon inkább fordulat, tehát nem "hanyezer turanal", hanem "hány ezres fordulatnál". Ugyanígy a "turameter" fordulatszámmérő. Így többen értik. A "bord" meg sebességmérő, avagy kilométeróra. Így többen fogják érteni.
Egyébként meg jók a képek, csak semmi hasznuk nincs. Egy nyomatékgörbével sokkal előrébb lennénk. Jó lenne tudni, ezt a 140 lóerőt milyen fordulaton adja le vagy valami ilyesmi. Ha már egyszer tunigautó, gondolom, csak járt fékpadon, nem csak hasraütésből van a teljesítményadat.
(bár a 140 lóerő akár gyári is lehet: a 16 szelepes GTI-k ennyit tudnak - ez meg akár az is lehet, bár a képen eléggé gyengén látszik)
Szóval jó lenne egy nyomatékgörbe és egy táblázat a váltó áttételeiről, abból lehetne kitalálni az ideális kapcsolási pontokat. De ha nincs, az sem baj: jól kihúzatod a fokozatokat és gyorsan váltasz. Ha időd engedi, érdemes előtte gyakorolni, mert a rajt rendkívül fontos: meg kell nézni, milyen fordulatról érdemes rajtolni. Ha jól láttam, a gyári nyomatékgörbének 4.800-nál van maximuma (a teljesítménygörbének meg 7.500-nál), azt érdemes megcélozni. Azt is ki kell próbálni, mekkora nyomatékot visz át a gumi, mennyire kell csúsztatni a kuplungot. Ja, tényleg, ha már gumi: ha van választék, érdemes valami jó minőségű abroncsot feltenni. Sok múlhat azon, hogy jól tapadó, széles gumival vagy elöregedett, rideg abronccsal próbálkozol. Legjobb, ha tudsz szerezni valahonnan semi-slick vagy "utcai slick" abroncsokat, azok elég jól tapadnak.
A táv 402 vagy 201 méter lesz, azt is érdemes kipróbálni, hogy ilyen távon meddig tudsz gyorsulni, mennyire tudod végigkapcsolni a fokozatokat. Ha egy fokozat az utolsó 30-50 méteren fogyna el, akkor nem érdemes felkapcsolni, inkább hagyni kell kicsit túlpörögni a motort. Azt a keveset kibírja, te meg időt veszítesz a kapcsolással.
Érdemes minden vackot kilökni az autóból, ha nyerni akarsz. Tudom, jó dolog a hifi, mer' jól szól belőle MC Anyámkínja, de a mélyláda és a többi dolog eléggé nehéz. Ha nem akarsz este diszkózni az autóban, akkor ki kell szedni. Mint ahogy a pótkereket, emelőt, "majd jó lesz még az" jeligével benne hagyott vascsövet és egyebeket is. Ami nincs benne az autóban, nem növeli a tömegét, nem kell azt is gyorsítania a motornak. A guminyomást lehet kicsit csökkenteni ahhoz képest, amivel hétköznap használod, de túlzásba nem kell vinni, mert az utcai gumik nem olyanok, mint a direkt alacsony nyomásra tervezett drag abroncsok, nem bírják a nagy igénybevételt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!