Melyik olaj jobb egy több mint 200. 000km-t futott autóba?
Most két különböző dologról van szó.
Az olajnak van "hidegoldali" (a W előtti szám) és "melegoldali" (a másik) viszkozitása.
A melegoldali 30 eléggé alacsony érték. A gyártók azért kezdték el alkalmazni, mert a súrlódás ilyen módon történő csökkentése is egy-egy decilitert csiszolhat a fogyasztáson. Viszont ez az olaj nem biztos, hogy kellően tudja védeni a motor mozgó alkatrészeit. Ilyet csak olyan autóba szabad tenni, amiben gyárilag is ez volt. Ha gyárilag 40-es volt, eszedbe ne jusson 30-asat tenni, mert könnyen tönkreteheted az autót. (Ha gyárilag 30-as volt, akkor tehetsz bele 30-asat, bár ennyi km után lehet, hogy már a 40-es is jól jön.)
A hidegoldali viszkozitásnál (ésszerű határokon belül) minél kisebb, annál jobb. Télen a nagy fagyban sokat segíthet az önindítónak, ha 10W helyett pl. 5W a motorban lévő olaj.
Már megint egy gyári olajat szajkózó...
Egy 15-20 éves autó gyártásakor még messze nem voltak olyan minőségű olajok mint manapság.
Csak egy példa: '93-as Corsa gyári előírás szerintim olaja 15W40 ásványolaj volt. Mégis gond nélkül eljárt 5W40 fullszintetikussal 15 éves és 250 000 kilométeres korában is. Bizonyára azért mert nem olvasott okos hozzászólásokat, és nem tudta hogy tönkre kéne mennie.
Benzin,dízel,hány éves?
Én a sajátomba már egy ideje 15w40es félszintetikus Castrolt használok,előtte volt benne 5w40es Fuchs,Miller versenyolaj szintén ötnegyvenes,mindegyikkel csattogtak dögmelegben a hidrotőkék,a jelenlegivel soha.De ez egy 20éves dízelmotor.A szűrőkből kizárólag Mann Filter-t használok,ha olcsóbb olajszűrőt veszel bele leállítás után elengedi az olajat,és minden indításkor kopik a motor.A motor a kopás 80%át hideg állapotában szenvedi el.
Azért érdemes a hozzászólásokat végigolvasni, mert látszik, hogy egyre több tapasztalatunk van...
..mindenki jót kar..
280e km, az nem semmi..én, ismétlem én jobb olajat(szintetikust) tennék bele..persze, most nagy az arcom, de volt idő, amikor én is a legóccóbb, ócska olajat töltöttem a cocialista járgányokba...azóta változott a szemléletem, no meg tanultam is..
szóval: van egy viszkozitás, amit SAE-val jelölnek..szerintem minél hígabb, annál jobb.(0W, vagy 5W) persze ha már kicsit kopottabb a motor akkor ez fogyni fog, de megéri, mert utántöltésekkel ugyan, de könnyebben indul, jobb a kenés..
izz jön a minőség, amiről nem szokott szó esni..ezt úgy hívják benzinesnél, hogy API..én a mostani új járgányomba már API SN olajat töltök, a gyár még SM- nél tart...
tehát kérdésedre válaszolva SAE 5W40, API SM, vgy SN olaj...lehetőleg szintetikus..a márke nem fontos, bár én ENEOS-t használok...
még elmegy vagy százat gond nélkül..
szerintem
Ezt, hogy " 0w/5w már csipegeti" mikor? Mert ez hidegoldali viszkozitas. Egy 0w30 at nem a 0w miatt fog enni.
Mert ez 100 fokon kb 10 cst sűrű, 40 fokon kb 70 cst sűrű ès 0 fokon kb 100-120 cst sűrű.
Ha 0w40 lenne akkor 40 fokig kb ugyan ez csak 100 fokon nem 10cst hanem kb 15 cst sűrű.
Hidegen nem tudja enni mert sokkal dürübb egy hideg 0w40 mint egy meleg. 0w50 nem ennè de egy 10w30 at igen.
Hidegen egy olaj se tud túl híg lenni.
A motornak az ideális legjobb a 10 cst sűrűsèg ami 30-40 es olajjal 90-100 fokon megvan.
Ahogy csökken az olajhőfok úgy nő a sürüsège. Ha 0w akkor is. Ha 10w akkor mègjobban de mindenkèpp sürüsödik az üzemmeleg állapothoz kèpest.
Azaz ha melegen felkapja az olajszivattyu a hig 10cst olajat ès van olajnyomás nem csörög nem a fèm fèmen jár akkor ennèl biztos jó lesz a 0w30/40 hidegen mert akkor mèg sűrűbb
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!