Suzuki 1.3-asom (1997-es) menet közben, ahogy a motor melegedni kezd, menet közben rángat és megáll. Mit tegyek (már azon túl, hogy vigyem el szerelőhöz)? Volt-e esetleg hasonló tapasztalatotok és milyen megoldást sikerült (és mennyiért) találni rá?
Van egy régi, de amúgy eddig nagyon megbízható 1.3-as Suzuki Swift GLX-C-m. Mostanában (főleg esős időben, de újabban szinte mindig)produkál egy hibajelenséget, hidegen mindig indul, aztán, ahogy a motor hőfoka melegszik, ehhez elég 2-3 km, nem gyorsul, rángat, majd egyszerűen megáll. Az akkumulátora jó.
Elektromosság van, nem csak a CHECK ENGINE lámpa gyullad ki, hanem lényegében az összes többi is. Újraindítani utána nem tudom (jobb esetben, ha 1-2 óra múlva), akkor viszont azonnal indul. Általában megismétli ugyanezt a hibát.
Régebben olyan is volt, hogy ha megállítottam, már üzemmeleg állapotban, 10-15 perc múlva már nem indult újra, 1-2 óra után viszont mindig, de soha nem állt le eddig alattam. Voltam vele szerelőnél, de nem sikerült kideríteni, mi okozza. Most viszont már le is áll. (Ahogy utánanéztem, elég sok dolog okozhatja).
Minden tanácsot nagyon köszönök.
Köszönöm a válaszokat.
A leginkább zavaró, hogy rengeteg hiba okozhatja. A lambda szondára is gondoltam, tavaly októberben volt bemérve,akkor még rendben volt. Viszont a gyújtás elosztó fedélen (pontosabban a mögötte lévő tömítésen) tényleg találtam egy hézagot, ahol az nedvességet kaphat.
Az is bonyolítja a helyzetet, hogy úgy november végén egyszer tényleg rossz benzint tankoltam, a hiba igazából akkor jött elő (szóval még a benzinszűrő is problémás lehet). A hibakód az AC - pumpa hibáját írta ki, ami viszont, mint kiderült, állítólag jó.
Tény, hogy ezek Suzukinál nem valami gyakori hibák (a teljes kipufogó rendszer, a teljes hűtőrendszer, termosztát, keringtető szivattyú) mind fokozatosan ki lett cserélve, de ezek okát - ami valószínűleg elektronikai vagy vezérlési probléma is lehet -, nagyon nehéz kideríteni (elég hozzá egy szakadt vagy sérült vezeték, vagy egy elkoszolódott szenzor, de az is lehet, hogy ennél sokkal komolyabb a gond). A relék, biztosítékok is rendben vannak.
Mégegyszer köszönöm a válaszokat. A héten újra szervíz lesz a dologból.
Megoldódott, az injektor okozta, annak cseréje után a gép rendbejött. Nem volt olcsó dolog ugyan, de azóta semmi gond nincs vele.
Nagyon köszönöm a kommenteket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!