Trabant 1.1-es motorhoz ha teszek 1.3 as vezérműtengelyt, akkor változik e valamit az ereje a kocsinak?
Kezdjük ott, hogy létezik-e olyan 1.3-as motor, aminek a vezérműtengelye csereszabatos a Trabantéval? Én nem tudok ilyenről, de a '80-as évek végi, '90-es évek eleji VW-motorskálán minden volt, akár még ez is előfordulhat.
De ha van is ilyen: könnyen lehet, hogy nem lenne vele jobb a motornak. A vezérlési szögeket - pár üdítő kivételtől eltekintve - nem találomra határozzák meg. Nem azért nyit pont akkor a szívószelep, mert úgy lesz szép tojás formája a bütyöknek, hanem a hengerfejen, kipufogón és hengeren belüli gázáramláshoz igazítják. További magyarázkodás helyett ajánlanám ennek a cikknek az elejét:
Ha elolvasod és megérted, rájöhetsz, hogy a gyári motorba, ha nem nyúlsz hozzá semmihez, nem érdemes ilyen-olyan kis- vagy nagytengelyt beleerőltetni. Ahhoz, hogy tényleg értelme legyen, ezernyi dolgot kell átalakítani az erőforrásban. Ha tehát a Trabi motorjába beleeszkábálsz egy másik tengelyt, lehet, hogy bizonyos fordulatszám-tartományban meg fog lódulni, de a karakterisztikája úgy általában biztos, hogy rosszabb lesz. Lehet, hogy rémesen döglött lesz bizonyos fordulaton és valószínűleg borzasztó sokat fog enni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!