Intercooler-ban ki van otthon?
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 91-es calibra. Nincs turbó.Nincs is szándékomban be tenni.
Amit én tudok az intercooler-ről,h a levegőt hűti,h a motornak jobban "lélegezzen" Remélem eddig jó vagyok.
Itt a gyakorikérdések.hu-n olvastam,h be lehet tenni sima motorba is,nem csak turbósba. Igaz akkor nem észre vehető teljesítmény növekedés lenne. Nem is az a célom. Elég a maga kis ereje,erre a fantasztikus utakra, nem beszélve a jó áron kapható benzinről. Na térjünk vissza.
Nem teljesítmény növelés a cél, hanem,h jobb hűtött levegőt nyomassak be. Elvileg ha jól gondolom,és igaz,h turbó nélkülibe is be lehet kötni,akkor egyik végére sport szűrő, a másik meg menne fel.
Kérdéseim:
1. Tényleg be lehet kötni nem turbósba?
2. Általában az autóknál elől, alul látható. De ha én ezt beépíteném,akkor nem akadályozná az olajhűtőt? Mert ott van lent az is.és elé lenne beépítve.
Egyenlőre ennyi lenne a kérdésem. Remélem tud valaki segíteni.
Előre is nagyon szépen köszönöm
"Itt a gyakorikérdések.hu-n olvastam,h be lehet tenni sima motorba is,nem csak turbósba"
Igen, sajnos elég sok hülyeséget írnak itt, az oldalon (néha én is szoktam, de csak ha nem iszom eleget). Érdemes mindent kritikával kezelni. Szívómotorba nem lehet intercoolert építeni, mert akkora az áramlási ellenállása, hogy a motor képtelen elegendő mennnyiségű levegőt átszívni rajta.
Az intercoolert egyébként oda teszed, ahová szeretnéd. FMIC esetén tényleg elöl van, de lehet SMIC-t is építeni, ekkor a hűtő két oldalán, alul vannak a hűtők. Mondjuk ez két turbós V-motornál célszerű. De lehet TMIC is, ekkor a motor fölött van a cooler - már ha elfér. De olyat is lehet, hogy a cooler kerül az olajhűtő helyére, az olajhűtő meg elvándorol. Sőt, lehet, hogy nem is kell trükközni: akkor is eléggé hatékony marad az olajhűtő, ha az intercooler meleg levegőjét kapja. Gyakori, hogy két hűtő egymás mögött van és megfelelő méretezés esetén még működnek is.
1. Lehet.
2. Túl van méretezve, sok problémát VALÓSZÍNŰLEG nem okozna.
Gyakorlatilag viszont SEMMIT nem vennél észre abból hogy ott van még a "sport" szűrővel (gondolom a direktszűrőre gondolsz) sem.
Ellenben ha nincs rendesen tömítve, vagy nagy a légátbocsátási ellenállása (ezek ugye magas töltőnyomásra vannak tervezve, ha ráteszed a szívóblokkra nem biztos hogy jólesz) akkor még rendellenes motorkopást (a beszívott kosz miatt) vagy teljesítménycsökkenést is okozhat. Azt meg ugye nem akarod.
Az én javaslatom az hogy a direktszűrő mehet, de az intercoolert hagyd a vérbe, inkább lakatold ki és fényezd le azt a Calibrát, meg ne aggass rá 500kiló műanyagot mint a hülyegyerekek.
A gázok /levegő is gáz/ hő hatására kitágulnak. A turbóban a levegő felmelegszik tehát kitágul. Az intercooler vissza hűti. Mivel így ugyan annyi térfogatban több Oxigén atom lesz ami a motorban lejátszódó égéshez kell.
Magyarul több levegő hatásosabb égés, nagyobb teljesítmény!
Ha nem turbós a kocsi akkor hülyeség beépíteni mert inkább vissza fogja a motort mint növeli a teljesítményt. Ha nem turbós nem melegszik fel a levegő, / sőt vákum hatására inkább hűl!/ de ellenállást fejt ki inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!