Minden használt autóra ennyit kell költeni?
Pár hónapja vettem egy 7 éves használt kocsit 1,5 millióért. Senki ne gondoljon valami nagy presztízs autóra, csak egy egyszerű Astra.
Állítólag az Opelekhez olcsó az alkatrész... hát én nem ezt tapasztalom.
Most fogom átlépni a fél milliót amit eddig költenem kellett rá csak azért hogy a nemsokára következő műszakin átmenjen.
Most pl kiment a fűtés ellenállás. Gyári 85.000 Ft, utángyártott valamivel olcsóbb.
Aztán az egyik adaptív fényszórót is cserélni kell. Teljesen jól működik minden funkciója, csak valamiért mindig hibát jelez a műszerfalon. 1 db fényszóró állítómotorral, de minden más elektronika, xenonszett, stb nélkül a legolcsóbb helyen amit eddig láttam 200.000 Ft fölött van.
Ha egy ilyen egyszerű kocsi fenntartása ennyibe kerül, akkor mennyit költ rá az akinek valami komolyabb autója van? Pl BMW, Audi, stb... Évente több milliót? Ez alapján nem lepődnék meg rajta.
Lehet bármilyen autóval ennyi probléma, ne kezdjük már megint ezt a francia autó témát.
Valószinüleg több km van az autódban, mint amennyit mutat, de ahogy észrevettem, márkától függetlenül szoktak lenni olyan autók, amelyekkel sokkal több probléma van, mint egy másik ugyanolyannal, ugyanannyi km-mel. Szerintem vannak gyárilag hibás autók, amelyeknek problémái csak később jönnek elő. Szerintem te egy ilyet fogtál ki.
"bontó ,bontó, internetes bontó..."
Már találtam is az egyikben ellenállást a bolti 85eFt helyett 8e-ért. Csak el kellene menni belepróbálni az autóba, mert azt írják, hogy elektromos alkatrészre semmilyen garanciát nem adnak.
"csak azt nem értem ezek közül amit felsoroltál, melyik szükséges ahhoz, hogy a műszakin átmenjen..."
Vizsgabiztos mondta, nem is a közelkedésfelügyeletnél, hanem annál a szerviznél, ahol vizsgázna az autó, hogy ha a fényszóróra bármilyen kis apró jelentéktelen hibát is jelez az autó, az azonnali bukás.
"Másfél milláért gondolom kifogtál egy 300e Km-t futott visszatekert szart. Nem kell csodálkozni, hogy problémás.
Egyébként meg a vételkor gondolom te is azt mondtad, hogy "franciát ne"."
Akkor rosszul gondolod. Első tulajtól vettem, új korától lepecsételt aláírt márkaszervizes számlákkal, minden számlán rögzített km-óra állásokkal.
Valószínűleg ennek is köszönhetően motorikusan és futóműileg kitűnő állapotú az autó. Az elektronikával vannak bajok. Azt meg hogy pont most fől meg benne egy ellenállás egy kis műanyag bisz-basz hibája miatt, nem tudom honnan kellett volna előre tudnom.
Pl ha nem lenne benne adaptív lámpa, a cserét is tized annyiból megúsznám. De ez sem márka vagy korfüggő.
Őszintén szólva, se francia, se japán, se VW és társai autók nem jöttek szóba. Kimondottam ezt a konktrét típust kerestem, mert teljesen beleszerettem a formájába.
Sejtettem hogy ez lesz. Most majd mindenki elkezdi ezt a tekergetős témát...
Oké, akkor jelentsük ki, hogy aki használt autót vesz, az mind hülye.
Egyébként meg ha ilyen állapotban van a motor, váltó, futómű, akkor az se igazán izgat ha évi fél milliót mentek vele.
Csak egy hülye kérdés...
Mi lenne, ha az adaptív fényszórókat cserélnéd normál, mezei fényszórókra, valóban tized annyiért? (Esetleg vizsga után csere vissza.)
Másik ötletem: vidd el egy autóvillanyászhoz (ha pesti vagy, akkor az M3 kivezető mellett van egy cég, ha kell megkeresem a névjegykártyájukat), mert ha minden jól működik a fényszórónál, akkor nem kéne hibát jeleznie!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!