Hogy tudom megállapítani hogy egy ETZ bontatlan blokkos-e?
Bizony az ETZ-nél is a csavarfejeket kell megnézni. A gyárilag összeszerelt motorokon a csavarfejek mindig sérülésmentesek, a lenyalt hatlapú és kiverődött kereszthornyú csavarokat biztos, hogy abajgatta már valaki. Persze nem csak a szakszerűtlen, szétvert csavarok feltűnőek: ha eléggé értesz hozzá, a szépen bontott csavarokon is meglátod a csavarhúzó vagy csavarkulcs nyomát. Egyébként maguk a csavarok is árulkodóak: a gyári, nagy, lapos fejű ESKA csavarok jellegzetesek, ha eltűntek, biztos, hogy mással pótolták őket.
Egyébként meg ne várj csodát: az ETZ-k zöme már túl van a húsz éven, nagy részüknek babrálták már a motorját. Ha használták a motort, egészen biztosan le kellett szedni legalább egyszer a dekliket kuplunglamellák cseréje vagy gyújtásállítás miatt, úgyhogy bontatlan blokkot legfeljebb a pár ezer kilométerrel padláson megőrzött "nagypapamotorokban" találhatsz.
Köszi
Én a bontatlan blokknál a blokk-közép bontására gondoltam. Ahogy írtad a dekniket biztosan levették már az összes etz-n.
Szerintem is felesleges a bontatlanságban bízni - inkább jól karbantartottat keress. Ráadásul ezt könnyebb felismerni is, hiszen elég egyértelmű jelei vannak.
Én pl. egyetlen ETZ125-ről tudok aminek nem volt szétszedve a blokkja, az 1986 (a gyártása) óta ugyanannál az embernél van, 16000 km-t hajtott bele eddig.
Ha valaki azért akar többet kérni a motorjáért, mert még bontatlan, akkor nyugodtan hozzáteheted, hogy MÉG bontatlan. Mert az úgy szokott lenni, hogyha eddig nem kellett hozzányúlni, akkor majd ezután előjön minden baja.
Vannak még bontatlan blokkos etz-zék.
Általában 40-50-60 ezer kilóméterig nem nagyon szokták széthúzni őket.
Nos ha szétkapod akkor lehet látni a gyári tömítést,ahogy szétszeded egyszer utána elszakad a tömítés.
Szerintem egy rendesen karbantartott gépen lehet látni ránézésből is hogy figyeltek rá.
Ami viszont fontos:Az ilyenek igen jól beindulnak még ha kalpácsos is a gyújtása és fel van töltve az aksija.A használtságát még megtudod nézni hogy mennyire van kikopva a tank,lábgumik,gázkar ,ülés.
Nekem a váltója miatt újra kellett tanulnom motorzni :) De megéri venni egyet!!!Én nem bántam meg!
ha vettél egyet akkor itt a helyed: [link]
Még egy ha beindítod amit nem szabad hallanod az fémes csiszolódás,csattogás,ciripelés.
A motort lehetőleg melegen próbáld ki és próbáld ne csak kis útszakaszon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!