Milyen papírok szükségesek ahhoz, hogy egy autón karosszériát lehessen cserélni?
totálkáros lett az autónk és Ausztriából akarunk behozni hozzá egy másikat. Amibe átraknánk a motort és minden mást ami jobb a benne lévőnél, mert így sokkal olcsóbb lenne a javítás.
A papírozásnak kb. mennyi lenne költsége?
A regisztrációs adót akkor be kell fizetni, ha az ausztriai autóban nincs motor? Ha jól tudom ezt ccm évjárat és emissziós besorolás alapján számolják, de így csak az évjárat marad.
Az úgynevezett "karosszériacsere" ami pl. a szocializmusban volt már nem létezik. Akkor ugye meg lehetett venni a komplett Lada kasztnit, belerakni az alkatrészeket, számokat elintézték és mehetett vissza az útra.
Na ilyen már nincs - az alvázszám az azonosító, azaz ha más a szám az egy másik autó. Tehát ilyen megoldásnál tudsz behozni egy komplett másik autót, ami után megfizeted a regadót, forgalomba helyezteted. A másikat pedig le tudod adni bontóban. Kb. ennyi.
De hozhatsz másik autót alkatrésznek, aztán a karosszériással kicseréltek egy negyedet a karosszériából. Hogy melyik negyedet és melyikről melyikre abba nem mennék bele - rájössz magadtól vagy majd a karosszériás elmagyarázza. :)
Csak az a lényeg hogy profival csináltasd - nem találomra, hanem paddal, szépen megmérve mindent. Ha egyáltalán érdemes - számolj utána árajánlat alapján hogy nem érdemes-e hagyni az egészet és venni egy másikat.
Egyébként melyik része "ment el" a kocsidnak?
Miért nem lehet a legtöbb kocsinál az alvázszám a szélvédő alatti részben van a két torony közti lemmezbe nyomva egyszerűen csak kivágják azt a részt a heggesztéseknél és utána beleheggesztik a másik kasztniba voala márn ott is az alvázszám és mivel aheggesztéseknél volt vágva abba nem is kötnek bele szóval nem akartam reklámozni de meg lehet csinálni nem egy embert tudok aki igy cserélt kasztnit a kocsin vagyis inkább kocsit cserének mondható a papírok megtartásával
Mindent lehet csak akarni kell
Köszi a segítséget.
A autón a bal oldali A oszlop kapta telibe a fát. A bal első sárvédő, 2 ajtó összetörött és a tető pedig felpúposodott.
Mindenképpen karosszériással érdemes megnézetni - márcsak azért is, mert ha az A-oszlop elment, akkor elvihette magával az előtte lévő tornyot is.
Felteszik padra, bemérik mi ment el (bár gyakorlott karosszériás pad nélkül is meglátja, csak az kevésbé pontos), megmondják mennyiért lehetne helyrehozni, megbeszélitek hogy mennyi lenne ha biztosítanál donorautót, amiből ki lehet cserélni a sérült részeket...
Nem olcsó mutatvány valószínűleg. Ha nem indiszkrét a kérdés: olyan autó amit megéri javítani?
Nekem például nincs karosszériás ismerősöm, így amikor anyám pár éves Berlingoja GTK lett, akkor eladtam, lényegében a papírjai miatt - gondolom valaki összevariálta egy jobbkormányossal vagy ilyesmi. Annak az eleje és a hátulja is meg volt rogyva, mert megjárta az árkot és a szántóföldet is... Sőt, a blokk is kapott az árokban lévő tuskótól, úgyhogy szerintem okosabb volt szabadulni tőle.
Ugye ez is csak a pénzról szól, hogy miként tudsz a legkevesebb veszteséggel kijönni az ügyből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!