Egykét robogóféleséget szerelnek körváltóval. Tudtommal pl. a Honda Innova ilyen. Mi, milyen, és mire jó a körváltó?
Az Innova slusszpoénja a négysebességes körváltó, ami enyhén szólva is felér egy agymosással. A körváltó úgy üzemel - ahogy arra elnevezése is rávilágít - , hogy a legnagyobb sebességből, azaz negyedikből egyből üresbe lehet váltani. De ezt csak álló helyzetben engedi, vagyis ha satuféknél megállunk a lámpánál, már azonnal üresbe tudunk váltani, míg a keresztirányú forgalom elhalad. Ez a megoldás viszont nem engedi, hogy szokásos módon rendezzék el a sebességek sorsát, vagyis egy le, többi fel.
Akarom mondani, az egy le még stimmel, de aztán a kettő megint le, aztán három megint le, ahogy a négyedik is. Ha itt megint le, az az üres, és kezdődik minden elölről"- Forrás: totalbike.hu
a körváltóst is lehet cipő orral is pakolni,és a cipő sarkával is ,
így pl ha 2. be mész,és a cipő orrával lenyomod a váltót,akkor 1.be váltasz vissza,ha a cipőd sarkával,akkor meg 3.ba váltasz föl,
tehát előre és vissza is ugyanúgy tudsz váltani,mint a hagyományossal,
az éppen aktuális fokozat mindig látható a műszerfalon,
Ez a cipő orra, sarka dolog még a simson vonóékes váltójánál is működik (schwalbe), és a Harley Davidson-ok nagyrészén is ilyen váltókar van, pedig azok sem körváltósak...
A lényege az egyszerűség, fel lehet szerelni bármilyen váltókarral, akár kormányváltóval is, a fokozatok így jönnek sorban egymás után felfelé, vagy lefelé: 0,1,2,3,4 és megint 0.
4-ből 0-ba tudsz váltani menet közben is, de 1-be már csak nagyon lassú tempónál, vagy csak állóhelyzetbe. Általában ezek automata kuplunggal vannak felszerelve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!