Melyik a legkorrektebb motor a prémium gyártók szegmensébe?
Audi.
És már egyáltalán nem az a prémium light kategória, lassan a BMW meg a Merci lesz az mellette.
Aszondja prémium light kategória:)))) Ez az idei év kommentje:)
Igaza van 5-ösnek. Lassan már tényleg a BMW és a Mercedes lesz mögötte. Illetve azok kezdik elveszíteni a presztízsüket az Audi négy karikája meg fényesebben kezd ragyogni mint valaha.
Kicsit képbe kellene kerülni a témában mielőtt jártatod a szád.
Kérdező!
Audi!
Az nagyon érdekelne, hogy miért olyan nagy dolog, hogy kényszerből összetesznek két VR6-os motort egy blokkba, akkor az fejlettséget jelent. Talán egyéb szempontok is vannak, de te tudod. Az viszont igaz, hogy az Audi-nak pont ez a marketing porhintése.
Azt megsúgnám csak halkan, hogy nagyon sok motort már nem a gyárak fejlesztenek, hanem különálló cégek. pont ilyen az Audi egyik V6-os benzinese, azt nagyrészt itt fejlesztették, de persze nem Győrben. Egy autógyár ma tulajdonképpen egy lemez, egy fényező és egy összeszerelő üzem. A többit mind beszállítóktól hozzák, a motort azért nem minden esetben, ott inkább összefognak. Diesel motorban talán a BMW a legjobb, többszörös év motorja díjas, Anisitsékkal az élen. Még jó a Volvo D5 (és talán az egész D-széria) és a soros Mercedes CDI. Véleményem szerint az Audi csak tátott szájjal nézi a többi dieselest, még mindig útkeres, pedig valamikor ő alkotta meg a 2.5 TDI-t. Igaz, most az Daimler is furcsa dolgokat művel. Benzin motorokban talán a japánok jobbak, már csak azért is mert így alakult a piac az utóbbi 20 évben. Persze manapság már alig találni rossz motort. Úgy értem, annyira kirívóan rossz nincs, viszont jó sem.
Az Audi pedig tényleg egyre inkább "prémium light" kategória...5-10 évvel ezelőtt még azt mondta volna az ember, hogy ebben a tempóban tényleg utólérik a másik két németet, de amiket most csinálnak...förtelem. Az "új" A3 tényleg csak egy túlárazott Golf. Ami egy túlárazott Fabia. Visszanyal a fagyi a VW-konszernnek, jelenleg nagyon nem megy nekik az autógyártás a modern autópiac mércéjével. Ez nem azt jelenti, hogy rosszak, de a kategóriájukban szinte minden téren le vannak maradva a márkáik. Talán a Skoda álja legjobban a sarat, de ott még a Superb-t sem mondanám prémiumnak.
De a tárgyra térve a legjobb motor benzineseknél szinte biztos, hogy Lexus (gyk. Toyota). A motorválasztékban nagy technikai eltérések nem nagyon vannak - ugyanazok a motorok kissebb meg nagyobb lökettérfogattal, talán az IS 2.5 V6-osa a legelterjedtebb.
Dízelnél meg fogtok kövezni, de azt mondom: HDi. Az újságírók le votlak nyűgözve, mikor a PSA dízelmotorjait az új Jaguarokban próbálták. Nyílván Peugeot/Citroen részről sajnos már nem nagyon van aktuális prémium modell, amikben szerepelhet nagy motor, de mondjuk a Jaguar XF-ben még a kis 2.2-es sor4 is elég dinamikusan autókázni, a 3.0 V6 meg majdnem úgy repíti még a majdnem 2 tonnás XJ-t is, mint egy feltöltős benzines. S tényleg:
3.0 V6 S/C - 0-100: 5.9, 340 lóerő, 450 Nm nyomaték @ 3500-5000/p
3.0 V6 HDi - 0-100: 6.4, 275 lóerő, 600 Nm nyomaték @ 2000/p
S igaz, hogy a Jaguar nimbusza igencsak megkopott az elmúlt évbekben, azért még mindig jócskán a 2 német óriás fölött áll. Volt alkalmam vezetni az XF-t egy rövid ideig,
A HDi sem rossz. Most már ezt talán ki lehet jelentei. Egy barátom attól félt, hogy HDi, meg diesel és 1.4i-vel vette a Berlingoját, aztán mondanom sem kell, hogy 85 ezernél lehetett már felújítani. Nem mondom, hogy nem volt előjele a dolognak, de akkor is ezekről az 1.4 benzinekről tudva levő, hogy előfordulnak mindenféle mechanikai hibák (pl főcsapágy) viszonylag kis futás után is.
A cikk végén jól meg van fogalmazva, a piac valóban beárazza a szart meg a jót, igaz van az árban nem kis presztízs tényező is is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!