tehát az opelunkon alapjáraton 14.2 a töltés, de nagyobb fordulaton nagyobb a töltés? mert az aksinak nem jó ha gyorsan van töltve, de jobban tölti nagyobb fordulaton?
2013. jan. 21. 14:14
1/6 anonim válasza:
A töltőfeszültséget a feszültségszabályzó szabályozza. Ez felel azért, hogy a fordulatszám és a terhelés változása ne nagyon befolyásolja a generátor által leadott feszültséget. Vagyis a forgórész elektromágnesének gerjesztését szabályozza, vagy - állandó mágneses generátorok esetén - az állórészben indukálódó feszültséggel produkál valamit (de hogy mit, sosem tudtam megtanulni).
Persze ettől nem lesz a generátor laboratóriumi tápegység, ami század voltos pontossággal tartja a feszültséget, de ha megfelelően működik, olyan határokon belül tartja a feszültséget, amit még kibír az akku. Kivéve néhány újabb autót, amin állandóan túltölt a generátor.
2013. jan. 21. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 anonim válasza:
" Az auótkál minden fordulaton egyforma a töltés? "
igen ,minden fordulaton kb állandó 14 voltal megy a töltés,
2013. jan. 21. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 anonim válasza:
Töltőfeszültség nagyjából állandó a feszültség szabályozónak hála, de a töltő áram fordulatszámmal együtt növekszik, amennyiben ezt fogyasztó fel is veszi.
2013. jan. 21. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
4/6 anonim válasza:
Igen, a feszültségszabályzó miatt. Ha ezt kikötnéd akkor terhelés nélkül akár 65 Voltra is képes lenne.
2013. jan. 21. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
5/6 anonim válasza:
Terhelés alatt kis fordulatszámon leeshet a feszültség. A generátor a névleges töltőáramot csak bizonyos fordulatszám fölött tudja. Ha például megy a tompított, ablaktörlő, szélvédőfűtés, szellőzőventilátor, akkor simán lehet hogy csak 13V a feszültség alapjáraton. Kb. 2000/perc fordulat fölött viszont ennyi bekapcsolt fogyasztó mellett is illik meglenni legalább 14 voltnak.
2013. jan. 21. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
6/6 anonim válasza:
Még annyit, hogy ha az akkud jó (kicsi a belső ellenállása), és valamennyire le van merülve (álló motornál sokat hallgattál zenét, rajta maradt a világítás, sokat álltál dugóban sok bekapcsolt elektromos fogyasztóvel, stb...), akkor ameddig el nem éri a 14,2 voltot a feszültsége, brutális töltőáramok folynak. Simán lehet 40-50 amper is. Szóval az autóakkuk a felhasználás módjából következően rendszeresen vannak gyorsan töltve.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!