Dízeleknél kerregő hang csökkentése?
Üdv!
Hamarosan meg szeretném venni életem első autóját, és igazság szerint én egy régebbi típusú SEAT Toledoban gondolkozok, azon belül is a "Magnus" típusúra TDi motorral. Igazából benzinesbe szeretném, de a benzines motorok elég lomhák ennél a modelnél. A dízelekben mindig is tetszett a nagy nyomaték, meg menet közben nagyon szeretem a turbót hallgatni, DE...
A dízelek kerregő hangját viszont nem szeretem, és az érdekelne, hogy létezik-e valami olyan megoldás, hogy a kerregő hangot eltüntessük, vagy legalább csillapítsuk?
Tudom, hogy hülye kérdés, de dízelekben abszolút nem vagyok otthon és ez a kérdés már jó ideje foglalkoztat.
Én az enyémben nem hallom a turbót. Kisebb tempónál pl városban kifejezetten tetszik ahogy dorombol az utastérből hallgatva.
Nagyobb tempónál pl pályán meg az tetszik, hogy sokkal halkabb mint egy benzines, mert nem kell 4000-es fordulaton üvöltetni.
Szóval nem kifejezetten a hangja miatt vettem dízelt, de nekem jobban tetszik mint egy benzinesé.
Csodát sajnos nem lehet tenni, a dízelekben öngyulladásos égés zajlik, aminek ilyen a hangja. A benzinesekben az ilyesmitől feláll az ember hátán a szőr, mert borzalmas kopogást, csilingelést eredményez, érthető, hogy a dízelekben is zavaró egyesek számára.
A legegyszerűbb a zajszigetelés rendbetétele. Ha minden szigetelőelem megvan, nincsenek leszakadva, az sokat jelent. Az is jó pont, ha a motortéri burkolóelemek (műanyag burkolat, esőcsatorna burkolata, stb.) valamennyi patentje megvan és a gyári rezgéscsillapító gumik sem hiányoznak - márpdig szoktak, mert nem minden szerelő törődik vele, hogy visszarakja őket. Ettől maga a motor nem lesz halkabb, de az ide-oda verődő műanyagok nem erősítik fel a hangját. Egyébként a patentek, gumik pótolhatóak, nem roppantják össze a családi költségvetést. Nem árt a motor- és váltótartó bakokat is megnézetni, mert ha kezdenek fáradni, az egész karosszéria átveszi a motor rezgéseit és egyes frekvenciatartományoban erősíti azt, te meg megbolondulsz a hangzavartól. Ezen túl sajnos nem sokat lehet tenni. Az utólagos ilyen-olyan hang- és hőszigetelő paplanok általában csak arra jók, hogy a víz megrekedjen bennük vagy alattuk, aztán hatékonyan rohasszák a karosszériát. Talán a lemezekre ragasztható, bitumenes alapú szigetelőlapok használhatóak legjobban. Autóhifisek szeretik használni a Dynamatot, ezt fel lehet erőlködni a lemezfelületekre belülről, elfér a kárpitok, szigetelések alatt, tehát mondjuk rá lehet applikálni a motorháztetőre a gyári szigetelőpaplan alá vagy az ajtók belsejébe, a tető belső oldalára... Csak eléggé szét kell kapni hozzá az autót, eltarthat pár napig egy körbeszigetelés, ráadásul előtte érdemes a szigetelendő felületet ki is lakatolni, mert ha felületi rozsda marad alatta, az hamar áteszi magát a lemezen. Viszont kevésbé visszhangos így az autó, a motortól jövő rezgéseket kevésbé erősíti fel a karosszéria. Sokat tud dobni a zajkomforton, a gördülési zaj, szélzaj sokat csökken, azt viszont nem tudom, hogy a dízelek motorzajával mit kezd. De ártani nem fog.
Chiptuning után halkabb,kifinomultabb lesz a motor járása,persze nem a "tuningboxra" gondolok hanem abban az esetben ha írnak rá másik szoftvert,valamint emelik a turbonyomást.
2.0 PDTDI esetében csodát tett.
Ha kicseréled a hengerfejtömítést vastagabbra úgymond 2 v 3 ékesre,csendesebb lesz,mivel a sürítőtér nagyobb lesz, ezáltal a kompresszió csökken.
Már bocsi de a hang csökkentése miatt ki az az Á....t aki tömítést cserél vastagabbra ill chippeli az autót mindezt potom még 300-ezer ft-ért ??????????
Nem kell dieselt venni.........a gyártó ennyire tudta megoldani a hangszigetelést ennyi.....
Hengefreftömítés pár ezer forint,a chiptuning 90eft a komolyabb,de van 30ért is,de az biztos olyan is.
Nekem 20éves dízel mercim van,az utastérben nincs motorhang,nincs remegés,már sokan megkérdezték hogy tényleg dízel?dehát ez más kategória..
Le van írva milyen dugattyú kiálláshoz milyen vastag tömítés szükséges . Ne az legyen egy dieselnél ,hogy különböző "pontjain " beavatkozzak csak azért hogy a hangját (ami úgy egészséges dieseles )csökkentsem.Hiszen ezzel csökkentem a teljesítményét is ...
Igen anyag ár kb ennyi amit írtál ...de nem tudom hengerfejeztél már 2.0 pdtdi motort ? Kíváncsi vagyok mennyi munkadíjat kérnél .......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!