Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízeleknél kerregő hang...

Dízeleknél kerregő hang csökkentése?

Figyelt kérdés

Üdv!


Hamarosan meg szeretném venni életem első autóját, és igazság szerint én egy régebbi típusú SEAT Toledoban gondolkozok, azon belül is a "Magnus" típusúra TDi motorral. Igazából benzinesbe szeretném, de a benzines motorok elég lomhák ennél a modelnél. A dízelekben mindig is tetszett a nagy nyomaték, meg menet közben nagyon szeretem a turbót hallgatni, DE...


A dízelek kerregő hangját viszont nem szeretem, és az érdekelne, hogy létezik-e valami olyan megoldás, hogy a kerregő hangot eltüntessük, vagy legalább csillapítsuk?


Tudom, hogy hülye kérdés, de dízelekben abszolút nem vagyok otthon és ez a kérdés már jó ideje foglalkoztat.



2013. jan. 12. 13:33
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
motortér hangszigetelés de akkor a turbót sem hallod annyira jó minőségű motorolaj az is csendesít rajta egy kicsit valameddig
2013. jan. 12. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
88%

Én az enyémben nem hallom a turbót. Kisebb tempónál pl városban kifejezetten tetszik ahogy dorombol az utastérből hallgatva.

Nagyobb tempónál pl pályán meg az tetszik, hogy sokkal halkabb mint egy benzines, mert nem kell 4000-es fordulaton üvöltetni.

Szóval nem kifejezetten a hangja miatt vettem dízelt, de nekem jobban tetszik mint egy benzinesé.

2013. jan. 12. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
68%

Csodát sajnos nem lehet tenni, a dízelekben öngyulladásos égés zajlik, aminek ilyen a hangja. A benzinesekben az ilyesmitől feláll az ember hátán a szőr, mert borzalmas kopogást, csilingelést eredményez, érthető, hogy a dízelekben is zavaró egyesek számára.

A legegyszerűbb a zajszigetelés rendbetétele. Ha minden szigetelőelem megvan, nincsenek leszakadva, az sokat jelent. Az is jó pont, ha a motortéri burkolóelemek (műanyag burkolat, esőcsatorna burkolata, stb.) valamennyi patentje megvan és a gyári rezgéscsillapító gumik sem hiányoznak - márpdig szoktak, mert nem minden szerelő törődik vele, hogy visszarakja őket. Ettől maga a motor nem lesz halkabb, de az ide-oda verődő műanyagok nem erősítik fel a hangját. Egyébként a patentek, gumik pótolhatóak, nem roppantják össze a családi költségvetést. Nem árt a motor- és váltótartó bakokat is megnézetni, mert ha kezdenek fáradni, az egész karosszéria átveszi a motor rezgéseit és egyes frekvenciatartományoban erősíti azt, te meg megbolondulsz a hangzavartól. Ezen túl sajnos nem sokat lehet tenni. Az utólagos ilyen-olyan hang- és hőszigetelő paplanok általában csak arra jók, hogy a víz megrekedjen bennük vagy alattuk, aztán hatékonyan rohasszák a karosszériát. Talán a lemezekre ragasztható, bitumenes alapú szigetelőlapok használhatóak legjobban. Autóhifisek szeretik használni a Dynamatot, ezt fel lehet erőlködni a lemezfelületekre belülről, elfér a kárpitok, szigetelések alatt, tehát mondjuk rá lehet applikálni a motorháztetőre a gyári szigetelőpaplan alá vagy az ajtók belsejébe, a tető belső oldalára... Csak eléggé szét kell kapni hozzá az autót, eltarthat pár napig egy körbeszigetelés, ráadásul előtte érdemes a szigetelendő felületet ki is lakatolni, mert ha felületi rozsda marad alatta, az hamar áteszi magát a lemezen. Viszont kevésbé visszhangos így az autó, a motortól jövő rezgéseket kevésbé erősíti fel a karosszéria. Sokat tud dobni a zajkomforton, a gördülési zaj, szélzaj sokat csökken, azt viszont nem tudom, hogy a dízelek motorzajával mit kezd. De ártani nem fog.

2013. jan. 12. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítséget! Ment a zöld kéz :)
2013. jan. 12. 14:33
 5/11 anonim ***** válasza:
48%

Chiptuning után halkabb,kifinomultabb lesz a motor járása,persze nem a "tuningboxra" gondolok hanem abban az esetben ha írnak rá másik szoftvert,valamint emelik a turbonyomást.

2.0 PDTDI esetében csodát tett.

Ha kicseréled a hengerfejtömítést vastagabbra úgymond 2 v 3 ékesre,csendesebb lesz,mivel a sürítőtér nagyobb lesz, ezáltal a kompresszió csökken.

2013. jan. 12. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
54%
Mondjuk az sem rossz megoldás: ha más lefolyású az égés, más lehet a hang is. Bár jó kérdés, hogy ha egyébként meg van elégedve a kérdező a motor teljesítményével, érdemes-e csak a hangja miatt nekiállni chiptuningolni. Én mondjuk amondó vagyok, hogy ennyiért nem éri meg belenyúlni a motorba, hiszen a hangot meg lehet szokni, a motor működési paramétereit meg csak nem viccből találták ki.
2013. jan. 12. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
30%

Már bocsi de a hang csökkentése miatt ki az az Á....t aki tömítést cserél vastagabbra ill chippeli az autót mindezt potom még 300-ezer ft-ért ??????????

Nem kell dieselt venni.........a gyártó ennyire tudta megoldani a hangszigetelést ennyi.....

2013. jan. 13. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Én eddig nagy benzines autó párti voltam, sőt, most is az vagyok viszont nagyon tetszik az, hogy ilyen nyomatékosak és jól húznak a dízelek. A hangjával csak álló helyzetbe van gond, de végülis nem baj majd nem állok vele csak otthon :DD
2013. jan. 13. 10:39
 9/11 anonim ***** válasza:

Hengefreftömítés pár ezer forint,a chiptuning 90eft a komolyabb,de van 30ért is,de az biztos olyan is.

Nekem 20éves dízel mercim van,az utastérben nincs motorhang,nincs remegés,már sokan megkérdezték hogy tényleg dízel?dehát ez más kategória..

2013. jan. 13. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Le van írva milyen dugattyú kiálláshoz milyen vastag tömítés szükséges . Ne az legyen egy dieselnél ,hogy különböző "pontjain " beavatkozzak csak azért hogy a hangját (ami úgy egészséges dieseles )csökkentsem.Hiszen ezzel csökkentem a teljesítményét is ...

Igen anyag ár kb ennyi amit írtál ...de nem tudom hengerfejeztél már 2.0 pdtdi motort ? Kíváncsi vagyok mennyi munkadíjat kérnél .......

2013. jan. 13. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!