Miért üt fel hidegben az első villa?
Nem autóról,hanem bicikliről van szó,de nagyon érdekel a jelenség.
Teleszkópos bicikliről van szó,melynél jellemzően -5 fok alatt nagyon könnyen felüt az első villa.
Megnéztem a porvédő harang alatt és csak egy rugó gondoskodik a csillapításról,nincs külön hidraulikus csillapítás.
Logikusan hidegben nem merevednek inkább a fémek?
Tehát inkább egy 40 fokos nyári melegben kellene hamar felütnie,nem a mínuszokban.
De ha mégis lenne benne olaj is,hidegen nagyobb a viszkozitása,amit a kis furatokon nagyobb erővel lehetne átpréselni,ergo az is felkeményedne hidegben.
Szerintetek mi lehet az oka?
Azért annyit hozzátennék, hogy a fémek hidegben nem "merevednek", hanem inkább ridegednek.
A gáz gondolom, itt is a kavitáció megelőzésére van töltve. De az is igaz, h bicikli teleszkópokhoz nem értek, úgyhogy ebbe nem ugatok bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!