Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért üt fel hidegben az első...

Miért üt fel hidegben az első villa?

Figyelt kérdés

Nem autóról,hanem bicikliről van szó,de nagyon érdekel a jelenség.


Teleszkópos bicikliről van szó,melynél jellemzően -5 fok alatt nagyon könnyen felüt az első villa.


Megnéztem a porvédő harang alatt és csak egy rugó gondoskodik a csillapításról,nincs külön hidraulikus csillapítás.


Logikusan hidegben nem merevednek inkább a fémek?

Tehát inkább egy 40 fokos nyári melegben kellene hamar felütnie,nem a mínuszokban.


De ha mégis lenne benne olaj is,hidegen nagyobb a viszkozitása,amit a kis furatokon nagyobb erővel lehetne átpréselni,ergo az is felkeményedne hidegben.


Szerintetek mi lehet az oka?


2013. jan. 10. 08:31
 1/3 anonim ***** válasza:
44%
Szerintem gázos teleszkóp van benne, a hideg miatt összehúzódott a gáz, kisebb a nyomása, így nem csillapít annyira. A rugó pedig azért van hogy ne fémen koppanjon fel, mert az deformálná egy idő után.
2013. jan. 10. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm!Így már logikus!
2013. jan. 10. 09:21
 3/3 anonim ***** válasza:

Azért annyit hozzátennék, hogy a fémek hidegben nem "merevednek", hanem inkább ridegednek.

A gáz gondolom, itt is a kavitáció megelőzésére van töltve. De az is igaz, h bicikli teleszkópokhoz nem értek, úgyhogy ebbe nem ugatok bele.

2013. jan. 10. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!