Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mivel tudom a festéket leszedn...

Mivel tudom a festéket leszedni egy motorvázról a legegyszerűbben hogy fém tiszta legyen?

Figyelt kérdés
2013. jan. 10. 08:25
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Homokfújóval.
2013. jan. 10. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Ha az nincsen, akkor hőlégfúvó+spakli, vagy kromofág+spakli
2013. jan. 10. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
68%

A homokfúvás jó megoldás, csak alaposan elő kell készíteni rá a vázat, mert a meneteket, ricniket, szorosan illesztett felületeket (mondjuk motorvázon nem sok van, legfeljebb csak a villahidakon) gyorsan tönkre tudja tenni.

Na de ha nincs otthon akkora homokfúvó kamrád, amiben elfér a váz, akkor más módszer kell. Le lehet égetni róla a festéket, csak nem biztos, hogy befér a kályhába. Illetve a véknyabb lemezalkatrészek nem is szeretik az ilyet. Vagy lehet hőlégfúvóval melengetni a festéket, aztán letolni valamivel. A spakli jónak tűnik, de vázcsövön reménytelen, akkor már inkább a drótkefe. De kromofággal is lehet próbálkozni, csak az a baj, hogy újabban kromofág néven valami zselés vackot árulnak, ami egyáltalán nem hozza le a festéket.

Vagy ott van még a méltán híres legyezőcsiszoló-korong, avagy lamellás korong flexre, csak ezzel nehéz hozzáférni a motorváz szűkebb helyeire. Esetleg meg lehet próbálni a fúróba vagy flexbe fogható drótkorongot, de én szóltam, hogy ha beleakad egy csomólemezbe, úgy el fog repülni a kezedből a gép, hogy meg nem találod többet.

2013. jan. 10. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, az előző motoromat homok szórattam de 15e ft ért csinálták kicsit drágállom lehet megpróbálom a kromofég-ot.
2013. jan. 10. 09:00
 5/11 anonim ***** válasza:
A flexre való legyezőkorongot azért nem írtam, mert az inkább fém csiszolásra való, nem festékre. Az utóbbitól hamar telerakodik.
2013. jan. 10. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
68%

Rendes kromofágot környezetvédelmi okokból nem fogsz kapni, a legjobb módszer a fúróba fogható drótkorong, vagy a flexre valóból a puhább verzió, amiben nem fonott a drótszál.


Szemüveget és védőruhát viselj, mert szállhatnak belőle a drótszálak használat közben, én megszívtam vele anno, az akkori barátnőm egy órán keresztül szedegette a drótszálakat az arcomból.


Utána érdemes finom (400-as) papírral átmenni rajta, illetve alu felületeken óvatosan dolgozni ha flexet használsz, mert csúnyán bele tud marni.

2013. jan. 10. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

A hagyományos kromofág (volt) a legjobb. Kétszeri lekenés után ronggyal le lehetett törölni a festéket. Az újféléhez még nem volt szerencsém, pedig tavasszal esedékes lesz, egy 60 éves tanyabájkot újítok fel :-)

A legyezőkorong, és egyéb flexre szerelhető dolgokat én elkerülném, mert nagyon könnyel elrondíthatja a fémet is (belemar mély karcokat)...

Ha tényleg ilyen szar az új kromofág, a hőlégfúvóval fogok próbálkozni.

2013. jan. 10. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

ha van 10 forintod és kompresszorod akkor te is megcsinálhatod a homokfújást orrhon,mert 10ért már kapsz kompresszorhoz való fejet.

vagy hagyományos módon neki állsz sarokcsiszolóval,és majd festésnél vastagabban szórhatsz gitt réteget.

vagy régi kromofággal is meglehet próbálni.

Jó munkát!

2013. jan. 10. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Homokszórás a legjobb, csak mint írtad drága. 10k körül lehet kapni kicsiket, de az egy vázhoz baromi kevés és gyenge.


Én Pannóniát újítottam fel, sarokcsiszolóba való drótkoronggal csiszoltam le szinte mindent(lamellás nem jó, az a fémet is elcsiszolja) drótkorongnál ha elég nagy a fordulat nem fog beleakadni még az élekbe se, de azért arcvédő és teljes védőruházat nemárt(szépen bele tudnak ám állni a bőrbe a drótszálak és nem kellemes)


Ebből érdemes venni többfélét, kisebbet, nagyobban, laposat... Én a váz nagy részét lecsiszoltam vele és a fémet egyáltalán nem bántotta(még a csavart szálas sem) pár hozzáférhetetlen helyen (valamint a rozsdásabb meneteknél és racsnis részeknél)meg szükség volt a 9000ft-os obis homokszóróra. Arra jó.



De drótkorongból ne a drága Praktikereks(és egyéb szarokat) vedd, hanem valami olcsóbbat. Azokkal lehet is dolgozni úgy hogy nem repülnek darabokra a megengedett maximális fordulat felénél...

2013. jan. 10. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a válaszokat :)
2013. jan. 10. 17:42
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!