Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A turbós autó nem fogyaszt...

A turbós autó nem fogyaszt többet, mint a sima szívó?

Figyelt kérdés

2013. jan. 8. 11:51
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
68%
"A turbófeltöltő lényege, hogy veszteséget hasznosít",...no meg némi üzemanyagot,ami a teljesítménynövelés elengedhetetlen velejárója.Turbódízellel valóban dinamikusabban lehet haladni,előzgetni,de fizetni is kell érte a benzinkútnál.(meg a klímáért is).És azt se feledjük hogy a motor üzemi fordulatszám növekedésével egyenes arányban csökken az élettartama.Szerinten jobb egy nagyköbcentis szívómotor mint egy kisebb turbós.
2013. jan. 9. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

de a fogyasztás alatt azt értjük, hogy "1 LE"-höz hány g üzemanyag szükséges. tehát ha növeled a teljesítményt, és nő emiatt az elfogyasztott üzemanyag menyisége, lehet hogy csökkent a fogyasztásod.

Egy turbóssal ugyanolyan körülmény között (pl városban 50km/h, 4 es fokozat) gazdaságosabb menni, mert a feltöltő miatt hatékonyabb.

Ha mindkét típussal 100 km-t megteszel végig padló gázon, valószínűleg a turbós fogyaszt többet, igen.


Hogy te mit szeretsz jobban, egyéni véleményed, senkit nem zavar, de most nem élettartam volt a kérdés.

2013. jan. 9. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 szántóvető ***** válasza:
VW Caddy,Passat 1.9 TD 6 literrel elmegy ha 100 fölé nem mész vele.de biztos vannak kedvezőbb fogyasztású TD-ek is tehát sztem jól fogyasztanak.
2013. jan. 17. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 Napkiraly ***** válasza:
0%

Fékpadi mérnök elvtárs figyelmébe ajánlom az alábbi cikket:

[link]

2013. febr. 6. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%
hűűű, igazad van. megjelent valami hülye cikk, még ma felmondok! megyek utcaseprőnek.
2013. febr. 7. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Nem vagyok mérnök, így ha hülyeséget mondok, akkor valaki nyugodtan kijavíthat.


Azonos teljesítményű turbómotor és szívómotor esetén a turbómotor könnyebb, kevesebb henger kell, kisebb a súrlódási veszteség, így ugyanakkora teljesítmény leadásához kevesebb energia kell. Emellett egy szívómotor a gyorsításhoz padlógáz közelében igényel fajlagosan kevesebb üzemanyagot (a terhelést és a fordulatszámot a nyomatékcsúcs közelében tartva), majd azt elérve ez fokozatosan romlik. Egy azonos teljesítményű, ám ezért kisebb hengerűrtartalmú turbómotor esetén ugyanezt a "padlógáz" állapotot részterhelésen el lehet érni, nem kell a maximális erő leadásával gyorsítani, így bizonyos körülmények között kevesebb energia kell a gyorsításhoz, ami a fajlagos energiaigényt csökkenti. Azonban a maximális erő kiaknázásakor a fajlagos fogyasztás romlik a szívós társakkal ellentétben. Ezért van az, hogy normális, nem taposós vezetési stílusban az új downsizing benzinmotorok valóban kevesebbet fogyasztanak, azonban odalépősen már többet, mint a szívók.

2014. okt. 30. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

16-os

Nyilván ez igye van. Legjobb példa erre talán egy régi dizel, egy W124-es 300as szivódizel Merci olyan 115 lóerő körül van ha jól tudom. Eszik vagy 8-9 litert. Aztán ottvan a VW féle 1.9-es TDI ugyancsak 115 lóerővel, és eszik 5-6 litert.

2014. okt. 31. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!