Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan készül motorkerépárokho...

Hogyan készül motorkerépárokhoz vízhűtéses henger, hengerfej?

Figyelt kérdés

van egy 800 köpcentis blokkom, egyhengeres és léghűtéses, de vízesre át akarom alakítani.

Magyarországon van olyan szaki vagy gyár aki legyártana aluminiúmból nekem olyat amilyen méreteket megadok?


2013. jan. 7. 00:36
 1/2 anonim ***** válasza:
A tervezés, gyártás többe kerülne, mint maga a motor.
2013. jan. 7. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
100%

Köbcenti, így írjuk.

Egyébként a módszer leírva piszok egyszerűnek tűnik. Megvan a motor furat-löket aránya, az égéstér mérete, a szelepek elhelyezkedése, már csak ki kell találni ehhez egy vízköpenyt. Megtervezed (mit neked, biztosan jártál technikaórára, a mérnökök is csak a seggüket vakarják azér' a sok pézér'), elkészíted a pontos tervrajzokat, aztán bemész egy precíziós öntödébe, ahol képesek a bonyolult formájú, belül üreges hengerfejet is kiönteni nyomás alatt, hogy elég erős legyen. Ők legyártják pár millióért a kokillát, kiöntik a hengerfejet és a hengert, hazamész, belesajtolod a hüvelyt (biztos van otthon nagykalapács, bele lehet azzal verni, a szomszéd Jóska bácsi is úgy szedi ki a Simsonból a perselyt, ami gyárilag sajtolva van), aztán felszereled a motorra, megnézed, hogy minden jó-e (tőcsavarok távolsága, illeszkedőfelületek, stb.). Ha jó, akkor - mivel úgyis megvan a tervrajz - keresel valakit, aki gyárt hengerfejtömítéseket. Ilyen is akad szép számmal. Ő elkészíti neked az egyedi méretű tömítést, te beszereled a helyére, összeraksz mindent, feltöltöd vízzel és olajjal, aztán örülsz, hogy milyen jól működik a motor.

Vagy ha ez nem jön össze, barkácsolsz. Az ilyen vizesről levegősre alakításoknál annak idején úgy jártak el, hogy a vízköpenyt a gyári hűtőbordák segítségével alakították ki: megmaradt az alsó és felső borda, a többit leműtötték a hengerről, hegesztettek körben egy köpenyt és abban volt a víz. A hengerfejnél is hasonlóan jártak el. Ebben az irányban érdemes elindulni: alumíniumhegesztéssel (vagy öntvényhegesztéssel, ha vashengeres a blokk) ki kell alakítani egy vízköpenyt a henger körül, lehetőleg úgy, hogy össze lehessen rakni a motort (illeszkedjen a forgattyúsházra, fel lehessen rakni a karburátort és a kipufogót meg ilyenek) és a henger, illetve a hengerfej között legyen egy szép, sík illeszkedő felület, olyan, aminél van hely egy hengerfejtömítésnek is. Ezt a tömítést egyedileg is le lehet gyártani, ahogy már írtam, aztán mindent összeraksz és kiagyalod a hűtés többi elemét. Kell vízszivattyú, de előbb ki kell találni, honnan hajtod meg. Kell hűtőradiátor, de annak is kellene valami hely és nem is mindegy, mekkorát használsz. Jó lenne termosztát, lehetőleg valami olyan elrendezésben, hogy ténylegesen elzárja a víz útját a hűtő felé, ha kell. Nem árt a kiegyenlítőtartály sem, az meg legyen legfelül - bár nem muszáj ennyire bonyolultat építeni, van nyitott rendszerű vízhűtés, létezik termoszifon elven működő hűtés is, csak mondjuk a zárt, szivattyús vízhűtésnek van egy olyan különleges tulajdonsága a másik kettővel szemben, hogy megbízhatóan működik.

2013. jan. 7. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!