Haveromék kichippeltették a 2004 -es 320-as,2 ezresTdi-s bmw-jüket,150paciból 180 lett, és mikor úgy rendesen ráléptek a gázra akkor hatalmas koromfelhő jött ki a kipufogóból, ezért visszavetették inkább. Miért volt ez?
Ez azért volt, mert nincsenek csodák. A 180 lóerő valószínűleg úgy jött össze nekik, hogy kicsit elengedték a turbónyomást és több gázolajat küldtek hozzá. Ez teljes terhelésen növelte a csúcsteljesítményt, viszont részterhelésen bedúsult tőle a keverék, a légfelesleg elfogyott, sőt, kevés is lett a levegő, attól meg kormol a dízelmotor.
"...,de én úgy tudom,hogy chipp után kevesebb a fogyasztás?"
Természetesen minden chiptuningot végző vállalkozás ezt ígéri, de a valóságban ez nem így van. A nagyobb teljesítmény az esetek 99%-ában nagyobb fogyasztással jár, ha tehát valaki ki is használja a motor megnövekedett erejét, biztos, hogy nem fog kevesebbet enni az autó. Viszont vannak helyzetek, amikor előnyt lehet kovácsolni abból, hogy nem kell padlóig rúgni a gázpedált, elég csak mondjuk 3/4-ig lenyomni és ilyenkor kedvezőbb is a fogyasztás.
Viszont az igazság még ilyenkor is az, hogy a fogyasztáscsökkenésről és helyből felszálló autókról szóló sztorik nagy része egyszerű túlzás. A tulajdonosok ritkán ismerik be, hogy rosszul döntöttek és alaposan átvágta őket a "dzsippelő".
A diesel chiptuning semmi más csak többlet üzemanyag, és nagyobb előtöltés. A füst az el nem éget üzemanyag.
Há még jó, hogy többet eszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!