Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meg lehet mondani ránézésből,...

Meg lehet mondani ránézésből, egy autóról hogy lehet-e turbót szerelni bele? Opel asta 1.2 i

Figyelt kérdés
2013. jan. 5. 10:16
 1/4 anonim ***** válasza:
Ránézés nélkül is meg lehet mondani: lehet bele turbót szerelni, csak az égvilágon semmi értelme.
2013. jan. 5. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
miért nincs értelme? nem értek ehez, légyszives magyarázd el :)
2013. jan. 5. 10:33
 3/4 anonim ***** válasza:
Ránézésre , nem lehet és nincs is értelme !
2013. jan. 5. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
82%

A szívómotor turbósítása nem úgy működik, mint a Need for Speed-ben, hogy "megveszem a legnagyobb turbókitet, azt' mindenkit lenyomok driftbe". Ahhoz, hogy a turbó jelentős teljesítménynövekedést hozzon, alaposan át kell dolgozni a motor belsejét. Kellenek új, kovácsolt dugattyúk és hajtókarok, le kell csökkenteni a kompresszióviszonyt, lehet, hogy más fokolású vezérműtengely is kell, át kell alakítani a befecskendezőt, hogy a kellő mennyiséget nyomja (ha a turbó után vannak a befecskendezőfejek, akkor főleg), kell kenés a feltöltőnek, új szívó- és kipufogócsonkok szükségesek, nagyobb vízhűtő kell, nem árt egy olajhűtő, közteshűtővel még erősebb lenne a motor... És az autó értékének jelentős hányadát ráköltöd a motorra. De a nagyobb nyomaték és teljesítmény akár át is mehetne az aszfaltra. Kevlár- vagy szinterkuplung, erősített féltengelyek, váltófelújítás - végre nem csak elpörögnek a kerekek. De jól jönne kicsit erősebb fék, hogy nagyobb tempóról is megálljon az autó, keményebb szilentek, esetleg ültetett, keményített futómű, hogy ne billegjen és ne essen le az útról. Az erősebb futómű viszont nem csatlakozhat a "jó még az, nincs nagy baja" váznyúlványhoz, nem veheti fel az erőt a "kicsit már csipkés, de az alvázvédő eltakarja" küszöb. Lakatolni is kell.

Végül az autó értékét fogod rákölteni az átalakításra és még súlyos tízezrek, esetleg százezrek mennek el arra, hogy mindezt lepapírozd. A végeredmény pedig nem valami bátorító: az autó nem ér annyival többet, amennyit ráköltöttél és bár erősebb, a kis motor miatt nem sokat tudsz kihozni belőle. Eléri mondjuk egy C20XE szintjét, de az átalakítások miatt a megbízhatósága sosem lesz olyan, mert lényegében magadnak kísérletezel ki minden megoldást, tehát lesznek gyerekbetegségei az autónak. Ja, és a fogyasztás is meg fog nőni, de ez már csak ilyen.

Hobbiból jó ilyet játszani, ha neked az az álmod, hogy turbós Corsád legyen, akkor belevághatsz, de akkor is érdemes valami nagyobb motorral kezdeni. De csak akkor, ha nem kell mindent mással végeztetni, magadnak is tudsz dolgozni. Igazából megérni viszont akkor sem fogja, mert a használati értéke nem lesz sokkal nagyobb, de büszkélkedhetsz vele, hogy ilyened is van. Az se rossz, de nem biztos, hogy erre vágysz.

2013. jan. 5. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!