Hogyan lehet átalakítani a gumit nem tömlőssé?
Van egy Simsonom, durrdefektet kaptam vele. El akarom kerülni az ilyen helyzeteket.
Mit kéne csinálni, hogy ne tömlős legyen?
A tömlő nélküli gumihoz megfelelő felni kell, olyan, ami képes a gumiabroncs pereménél tömíteni. Emlékeim szerint a Simsoné nem ilyen és nem is nagyon lehet rábírni arra, hogy a tömlő nélküli gumikkal megfelelően együttműködjön.
Viszont ha ez sikerül is, ott van egy másik nagy baj: ezt küllőnek hívják. A felniben, a küllőanya furata mellett oda szökik a levegő, ahova csak akar, mert az anya nem tömít légmentesen (mondjuk nem is ez a dolga). Tehát egyesével kell valahogyan leszigetelni a furatokat, utána meg elfelejtheted a küllők feszítését és lazítását, mert a tömítőanyagtól jól összegyógyulnak a felnivel (az a mocsok csak így tud tömíteni).
Esetleg le kell cserélni a kereket tömlő nélküli gumikhoz is megfelelő darabra, ebből létezik drótküllős is, de az öntvények gyakoribbak. Simson-kerékből az S53CX-é ilyen, de más típusoknál is van hasonló méretű é terhelhetőségű öntvénykerék. Csak a tengelyt kell valahogy összehozni a Simson gyári tengelyrögzítésével.
Mondjuk szerintem jobban jársz, ha befoltozod a lyukat és kiveszed a belsőből a durrdefektet okozó fémdarabot (ha benne maradt), de te tudod.
Van megoldás küllős kerékre is.
Régebben(fél éve kb) nézegettem bicajhoz olyan defektmentesítőt(ilyen lötty amik a kerékbe kell rakni) amihez volt szeleppel ellátott felniszalag is. És így belső nélkül lehetett használni.
Persze egy simsonhoz kicsit másabb méretű cuccok kellenek mint egy bicajhoz, de az elv ugyanaz. Szóval megoldható a dolog.
Bár én a helyedben inkább vennék bele defektvédőszalagot(köpeny és a belső közé kell tenni, felfog -ezt-azt) meg sima defektmentesítő löttyöt a belsőbe.
Bicajomon én löttyöt használok csak. Van is kerekenként 5-10 lyuk. De nemigazán zavar :)
Bár mivel én a legolcsóbbat használom amit kapni lehet ez nem mindig tömít azonnal. Szóval nagyobb lyuknál leereszt a kerék. Aztán fel kell fújni és lehet továbbmenni.
pl itt van pár ilyen lötty:
leget van felniszalagos is. Nem néztem át. De keresgélj.
Köszönöm a válaszokat!
Nyilván azért kérdeztem, mert gőzöm nem volt a dologról, kedves első.
Durrdefektnél nem kell kiszakadnia a köpenynek. Elég ha olyan dolog megy át rajta amitől a belső széthasad, nem csak kilyukad.
Ezért terjedtek le a tömlő nélküli kerekek, mivel ott a köpeny nem hasad szét csak kilyukad és így valamivel lassabban ereszt le, ergo van időd korrigálni és megállni.
6-osnak:
Tömlő nélküli kerék általában nem durrdefektes!
Ha azon defektet kapsz,az nem durranik szét úgy mint a tömlősnél a belső!Ha a szög bele megy,mert bár autónál volt hogy nekem szög volt a tömlő nélküli gumiba és nem durrant el!A szöget is elég volt kihúznia belőle a gumisnak,utána kijavította és vissza került a helyére!Erre mit szólsz! ember!Hülyeséget ne mondj már!Ha a külső eldurranna,akkor állandóan minden defekt után vehetnél külsőt-belsőt!Volt neked egyáltalán defekted?Mert akkor tudnod kellene.
A Simsonos témához nem nagyon tudom hogy létezik e ilyen megoldás,de amint olvastam fentebb,talán hasznos lehet az infó.
Ha a tömlő nélküli mégis eldurranna(ritka eset,de előfordul teherautóknál) akkor az általában a csapni való futózott gumiknál fordul elő,ahol 40-tonnákat kell kibírnia a gumiknak együttesen és általában ott ha elhanyagolják az előírt légnyomást,akkor lehet ilyen baj,mert még a futófelület is leszakadhat.De egy személyautónál,vagy motornál hol volna ilyen igénybevétel?
Meg ráadásul ezeknél nem használ senki futózott gumikat,sőt a teherautón is betiltanám ezek használatát!
Ezt azért írtam le 6-os hogy lásd a különbséget.De ha még mindig nem érthető,akkor még jobban eltudom magyarázni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!