Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motoron ha ketten utaznak...

Motoron ha ketten utaznak jobb ha az "utas" is dől kanyarba a sofőrrel vagy inkább az a jó ha csak a sofőr dönt egyedül és az "utas" marad "alaphelyzetben" továbbra is?

Figyelt kérdés
2012. dec. 29. 15:24
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Annál rosszabbat nem is tehetne, ha önálló életet él.

Tessék hozzásimulni...

2012. dec. 29. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Utas ül, mint egy zsák krumpli és lehetőleg az ég világon semmit nem csinál.
2012. dec. 29. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Robogónál felesleges dőlni utasként meg túra motorokon sincs értelme mert nem kanyarvadászok, viszont a gyorsasági kategóriában kell "segíteni" a sofőrnek, ha nem teszed megnehezíted a dolgát, és baromi sz*r kanyarodni a sofőrnek másodmagával
2012. dec. 29. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Egyet értek, a sofőrrel kell dőlni különben nagyon rossz kanyarodni, tapasztaltam.
2012. dec. 29. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Az a legkellemesebb és legbiztonságosabb, ha az utas a vezetőbe kapaszkodik és vele együtt mozog. Ekkor a vezető a saját testsúlyának áthelyezésével az utast is mozdítja, ki tudja számítani, mi történik.

Persze ennek vannak akadályai, például van az úgy, hogy Jóska nem nagyon akarja átkarolni Pistát. Egyre ritkább az ilyen, de még előfordul néhanapján. Ilyenkor is célszerű a vezetővel egy irányba dőlni. Viszont épp ezért célszerű barátnővel vagy feleséggel motorozni - de egyszerre mindig csak az egyikkel, hogy ne tudjanak egymásról. :-)

Ha az utas nem dől, azt is túl lehet élni, bár kicsit kényelmetlenebb úgy fordulni. A legrosszabb azonban az, ha a hátul ülő önállósítja magát: előre bedől a kanyarba, korrigálni akar, esetleg a kanyar közepén megijed és felül, hogy ne dőljön el a motor. Na, ilyenkor általában biztos, hogy eldől. Vagy egyhelyben kell maradni és nem mozogni (félősöknek ez is egy megoldás), vagy ha már mindenáron fészkelődik az utas, akkor a vezetővel szinkronban tegye ezt. Máskülönben igen gyorsan esés lehet a dolog vége, főleg sportmotorokon, ahol a segédváz az égnek áll, ezért az utas nagyon magasan ül.

2012. dec. 29. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Nem, ne döljön.. Az utas az kapaszkodjon csak és üljön, ha a motordől akkor majd ő is dől. De magától ne ficánkoljon, mert kanyar közben elég sz*rul jön ki..
2012. dec. 29. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Én is csak azt tudom mondani, hogy az utas dőljön együtt a vezetővel.


Nem kell ám hozzá kanyarvadásznak lenni 600 ccm feletti géppel - egy (mint közben kiderült) előtte motort még csak képen látott leányzót vittem a Pannoniámmal egyszer, az első kanyarban megijedt és elkezdett korrigálni önállóan. Úgyhogy meg kellett állnom, elmagyarázni hogy azért (is) karoljon át, hogy ne legyen belőle bukás. Mert szép dolog egymás mellett feküdni - de nem a balesetin...

2012. dec. 29. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Az utasnak is dőlnie kell ha motorról beszélünk ha nagy robogóról.

De minden felelősség a vezetőt illet.

Én előre közlöm a csajokkal hogy figyu a motor így viselkedik kanyarban és ilyenkor eleinte csak finomkodok velük mikor már jobban megszokták akkor már normálisan merek menni.De volt már arra is példa hogy fogott a hátam mögötti fék mert félt a kisasszony :)

Egy a lényeg ha viszel valakit motoron ,őt mindenféleképpen ki kell oktatni hogy melyik olalról van felszállás,leszállás,elmondjuk a motoros illemet ha másik motorossal találkozunk,és lehetőleg ne ficánkoljon útközben.

2012. dec. 29. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
a pilótával együtt kell dőlni, mondjuk ha chopperrel mentek akkor nem angyon kell dőlni, de egy 600-as túramotornál már kell dőlni a sofőrrel együtt
2012. dec. 29. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Semmi esetben sem tanácsos dőlni. A motor-úrvezető csak a saját testének állapotát, és az általa kiváltott menettulajdonságot érintő hatásokat tudja felmérni, és korrigálni. Az utas, bármennyire is legyen jól szervezett, tapasztalt motoros, nem tudja pontosan lekövetni a vezető mozgását; egy bizonyos késés, és dőlés-differencia mindig lesz a két test között. Kb. olyan érzés, ha el tudod képzelni, mint mikor az ember szatyrokkal pakolja meg a kerékpárjának kormányát, és azzal elindulva próbál meg egyenesen egyensúlyozni, vagy mi rosszabb: kanyarban ívet tartani.
2013. okt. 24. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!