Izzítógyertya kiszerelés hogyan?
A pd kocsikba nem annyira szokott beleszakadni , de egyet ajánhatok hogy üzemmeleg kocsinál szedd ki.
Nekem az egyik gyetya elég makacs volt crovával alig tudtak kiszedni mégsem szakadt bele, amugy meg az én kocsimba is a gyári volt de azok nagyon könnyen gond nélkül jött ki (ami szarul jött ki az nem gyári volt)
Király Sándor : visszatenni kell hideg motornál - az anyagkülönbségek miatt és szigorúan 15Nm nyomatékkal meghúzni , kiszedést nekem is meleg motornál javasolták - ettől függetlenül egy autószerelö fogja csinálni ,legalább nem magamra fogok köpködni,ha nem sikerül :) Kifizetem azt a pár ezrest - túl kritikus munka .
Köszönöm mindenkinek a válaszokat - és persze továbbra is várom a jó ötleteket.
A gyertyát anyagának szakítási határértékénél kisebb erővel szabad mindenkor lazítani!! -menet szerint utána kell nézni vagy egy gyertyát feláldozva szakítási próbát kell végezni, pl D10 35NM, de gyertyatípusonként van eltérés-
Én véleményem, hogy csak az szakítja be aki idióta, lehet jobb ha a tulaj rászánja az időt és anyagköltséget és maga cseréli.
I. Csavarlazítóval áztatni 24H -würth rost of max-
-A gyertya tövét előtte jól kitakarítani!!!-
II. Áztatás közben 2 alkalommal speci pneumatikus izzítógyertya kiszedővel lazítani úgy hogy befeszíted a krovaszárat -cucc:Ellient AT 1740-
III. 24h után maxra felmelegíted a motort + 5perc járás
IV. Fagyasztóban lehűtött -15C' szerszámmal (dugófej, krovaszár) elsőnek a pneus lazítóval lazítod 1 percig.
V. T krovaszárral ráfeszítesz a törési határérték alatt és bármilyen makacs a gyertya ki fog lazulni
VI. Meglazulás után megvárod míg lehűl a motor és lazító olaj segítségével érzéssel lazítva csavarod ki.
Hferi
Nekem 6 hengerből kettő nem akart kijönni, egy hét fújkálás után sikerült még egyet kiszedni. De van még egy, a szakítási nyomaték 50- 55 Nm között van az enyémnél. Én is ezt csináltam, mint a kolléga itt javasol, egy izzítón megmértem, medfig tekerhetem, satuba befogva a menetes részt, 5Nm- es lépcsőkkel felfele, 50Nm- nél még lekattant, 55- nél már nem a kulcs. Ott már letekeredett a gyertya feje.
Ergo, 50- ig jó vagyok. A gond ott van, h hiába fújom, a gyertya töve mellett van egy vízlevezető furat, ki is folyik az olaj nagy része. Ami marad, az a kenet tövénél marad. Légkulcsot még nem próbáltam, lehet minimum nyomatékon kicsit megveretem neki. Ki kellene jönnie. Most 50Nm en határozottan lakattanik, de majacs módon nem akar engedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!