Simsonon ki szokták venni a furuját a kipufogóból. Ez nem árt a motornak?
De, árt neki.
Azt a hülyegyerekek szedegetik többnyire ki belőle. Akiknek a motor működéséről jobb esetben is csak annyi fogalmuk van hogy kell bele benzin, meg levegő oszt azt a gyertya begyútya oszt megyen a szimszon...
Persze a 2T motorok működéséhez nagyon fontos a megfelelő kipufogó és szívó oldali fojtás.
Régen pedig elég jól megtervezték ezeket, így a gyári motorhoz a gyárinál kb csak a hozzá tervezett és megfelelően legyártott rezonátor jobb.
A furulya kivételével csak a gyári, megfelelő fojtást távolítod el. Aminek hatására nem lesz megfelelő a henger átöblítése és még elégelten keverék is megy a kipufogóba, a hengerből meg nem jön ki megfelelően az égéstermék.
Különösebben nem árt neki, igaz, nem is használ. Ha megváltozik a kipufogó, másképp zajlik le az égés, tehát előfordulhat, hogy olyan helyek kapnak nagyobb hőterhelést, amiknek nem kellene. A tapasztalatok szerint azonban a jelenleg elérhető, silány alkatrészek mellett az, hogy van-e furulya a kipufogóban vagy nincs, semmit sem számít. Ettől függetlenül ragad meg a dugattyú, csörög a csapszeg és esik szét minden, amit forog vagy mozog.
Az ilyen beavatkozás általában teljesítménynövelő célzattal történik. Ha meghallom a "kiherélt" kipufogójú Simsonok üvöltését, mindig a fülembe cseng az alkoholista Jani bá' titkos tuningtippje: "Vegyed ki a folytást a szimszonbul, mer' visszafogja, ha nincsen benne, KILENCVENET fog menni!"
(tudom, a "fojtás" szóban nincs ly, de így autentikus, ha tudna írni, biztosan ly-nal írná)
A helyzet viszont az, hogy ettől csak a motor hangja lesz nagyobb, menni viszont nem hajlandó. A keletnémet mérnökök ugyanis igen ügyesek voltak, az MZ-ek és Simsonok gyári állapotban jellemzően csak a saját, gyári kipufogójukkal hajlandóak jól menni. A többi, így-úgy optimalizált vagy szétbarmolt szerkezet egy-egy tartományban tud rajta dobni, de összességében rosszabb a végeredmény. Persze tuningmotor esetén más a helyzet, de ha már valaki nekikezd komolyan átfaragni a vezérlést, az a legkevesebb, hogy ahhoz illő rezót épít, nem a gyári kipufogót veri szét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!