Turbósításnál (komolyabb) hogyan erősítik meg a hengerfejet?
A hengerfejekben belül vannak mindenféle érdekes üregek, ez az ún. víztér, itt kering a hűtőfolyadék. Na, ez néha túl gyenge, szoktak lenni olyan helyek, ahol ez meg szokott rogyni a gyárinál nagyobb terhelés hatására. Az erősítésnél ezeket szokták megtámasztani: valamilyen gátat erőlködnek bele, ami megakadályozza az összecsuklást. Ezen kívül a szelepeket is olyanra cserélik, amik bírják a nagyobb hőterhelést és ezzel együtt van, hogy a szelepfészkek sem maradnak, hanem valami erősebbet tesznek a hengerfejbe, ami hosszabb ideig bírja a keményebb anyagú szelep koptató hatását és nem is ég ki olyan hamar. A sűrítőteret is át szokták alakítani: kicsit kibővítik (igen, csökkentik a kompressziót) és lekerekítik az éles szögleteket, hogy ne lépjen fel öngyulladás. Ez nem erősítés, de meg szokták tenni a hengerfej átalakításánál. A hengerfejtömítés is más anyagú szokott lenni, hogy ne égjen ki a nagyobb hő- és mechanikai terhelés hatására.
Én ennyiről tudok, de nem kizárt, hogy még mást is szoktak tenni. Viszont mivel inkább szívómotorokkal erőlködöm, ezért a turbósításról több okosat nem tudok mondani.
Hát ez cummancs :D kedves második :) .Ez van amikor az ember tudatlan :) .
Az úgy mond "zsigát" is lehet turbósítani csak sokan mókolnak és ezért a hírnév oda minden mesternek
Hát magába az öntvénybe nemigen szoktak belenyúlni, főleg nem a víztérbe. Persze, hogy a megnövekedett égéshő még rosszabbul tudjon elvezetődni? Ha mutatsz egy ilyen átalakítást elhiszem, de én még sehol nem láttam erre példát.
Égésteret nem a hengerfejben bővítik, hanem a dugattyúkat cserélik eleve olyanra.
Amúgy visszatérve a megerősítésre: erősebb csavarokat használnak hengerfejcsavaroknak, esetenként tőcsavarokat. Így megnövelik a leszorítóerőt...
Pl ez: [link]
Ezen kívül más megerősítésről nem nagyon tudok.
A blokkot, na azt meg szokták erősíteni. Példának okádék: [link]
Képem nincs ilyen átalakításról, de láttam már élőben. Igaz, az nem turbósított autó volt, csak egy "mezei" Lada, aminél a 4. henger mögött erőltettek be egy gátat a víztérbe, hogy ne rogyjon meg. Nem arról van szó, hogy feltöltötték volna a vízteret, csak kapott bele egy darab fémet, hogy kitámassza az üreget.
Az égéstér öntvényébe meg bizony néha bele kell nyúlni - de csak akkor, ha lehet. A zsebes dugattyúkkal hatékonyan lehet csökkenteni a sűrítőteret, de sajnos a kis sugarú, "hegyes" sarkak is hajlamosak öngyulladást gerjeszteni. Az ilyeneken meg nem segít a zsebes dugattyú, azt az égéstérben kell eldolgozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!