Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől van az, hogy hidegen...

Mitől van az, hogy hidegen jobban megy az autó, melegen olyan, mintha elment volna az erő.3as golf 1.4 8v-ről van szó. Valaki?

Figyelt kérdés

2012. dec. 19. 23:33
1 2
 1/11 4165 ***** válasza:
Valamelyik hőfokjeladó?
2012. dec. 19. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
hőfokjeladótól van az, hogy meleg motorral lassú az autó?
2012. dec. 20. 00:06
 3/11 anonim ***** válasza:
Azért mert az elektronikus szivató túldúsítja a keveréket, több benzint enged a motornak. És mivel a gyári keverékarány nem a maximális teljesítményhez van állítva, hanem szegényebb, így van benne "tartalék".
2012. dec. 20. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
és akkor valami gyógymód nincs erre? mert igazság szerint üzemmeleg motorral kéne a legjobb teljesítménynek lenni nem?
2012. dec. 20. 01:24
 5/11 anonim ***** válasza:

Nincs, ez minden autónál így van, kivéve a versenymotoroknál, mert ott alapból el van dúsítva a keverék.

Ez télen általában jobban érezhető, mert jobban/tovább dolgozik a szivató.


Van egy ún. sztöchiometrikus arány. Ez azt jelenti, hogy 1kg benzinhez 14,6 kg levegőt adunk. (1:14,6)

Legkevesebb fogyasztást a 1:17-nél kapunk, ekkor adott levegőmennyiségnél, lecsökkentjük a benzin mennyiségét, elszegényítjük a keveréket. De így ugye csökken a teljesítmény is. Általában a hétköznapi autókban ekörül állítják be a keveréket, hogy ne fogyasszon sokat.


Legnagyobb teljesítményt pedi 1:13-nál kapunk, ekkor több benzint adunk a levegőhöz. Itt van a maximális teljesítmény, viszont itt nagy a fogyasztás is! Ezért nem alkalmazzák ezt.

És mikor hidegen indítod a motort, a vezérlő ebbe az irányba tolja el a keveréket, hogy könnyebben tudjon (még hidegen) járni, innen jön a plusz teljesítmény. És ahogy melegszik a motor, úgy szegényedi el a keverék is.


Ezért lehetett régen 15-16 litert is megetetni egy karburátoros autóval, ha rajtafelejtette az ember a (az akkor még kézi) szivatót.

2012. dec. 20. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Ha gondolod, olvasd el ezt:

[link]


Ha esetleg lennének még kételyeid, vidd el egy zöldkártyás műhelybe, ott belövik neked. Azt hiszem a Golf 3-nál még van egy csavar, amivel állíthatod a keveréket.

2012. dec. 20. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Sőt, a keverék hidegen akár 1:3 is lehet (kg/kg) hogy a hengerfalon lecsapódó benzin vesztesége végül égéskor a sztöchiometrikus arányt ne befolyásolja.

Valószínű a hőfok jeladó, amit ki lehet mérni igen könnyen, de ezer más oka is lehet.

Hőfokjeladós topic:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__376..

2012. dec. 20. 01:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Az rendben van, de itt nem volt szó magas üzemanyagfogyasztásról.


Valósznüleg 0,5-1 literrel megemelkedett mostanában, a tél miatt, és a fentebb leírt okok miatt.

2012. dec. 20. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
köszi mindenkinek!
2012. dec. 20. 02:36
 10/11 anonim válasza:
Nekem is ez van... de nem kicsit.. dupla olyan erős az autó hidegen mint melegen, az alsóbb fordulatokon. Persze forgatni nagyon nem próbáltam hidegen. Egy próba erejéig 4ezerig kihúzattam... Elméletileg már 2000es forduaton 150nm-et kéne leadnia az autónak kb. de melegen olyan nyomatéka van mint egy 1.6os autónak. A felső tartományokban jól húz 4500-7000ig, Most vágok bele, hogy kiderítsem mi lehet a hiba oka. Volt egy kompresszió mérés az teljesen rendben van. Mindkét oxigén szenzor jó. V.R.I.S.-ek is kinyitnak mondjuk a második 6500 környékén, ami érdekes nekem.. Azóta valakinek valami ötlet??
2017. máj. 10. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!