Mi a kettő között a különbség?
fogalmunk sincs arról,hogy mire kérdezel,
dizel ez vagy benya,személyautó vagy motorkerékpár ?
Általában, ha az rossz, akkor az auto rángat, illetve dadog.
Termosztát, ha nem melegszik be az autó, vagy épp ha gyorsan felmelegszik, és a venti hüti vissza. Vagy a két vastag csövet megfogod, ami a hütőtől a motorhoz megy, hideg autót beinditod, és ahogy melegszik az autó az egyiknek szabad melegedni (elvileg a felső csőnek)
A hőfok jeladó egy ellenállás, ami hőmérséklet változás hatására változtatja az ellenállását. Autóiparban azt a fajtáját használják, aminek hőmérséklet növekedésre csökken az ellenállása (NTC).
A hőfok kapcsoló, egy adott, diszkrét, értéken, pl 87°C-on kapcsol ki vagy be, megszakít vagy nyit áramkört. Míg a számítógépnek az előbbi szolgáltat jelet, addig a hűtőventilátort általában az utóbbi kapcsolja.
Ha végképp bizonytalan vagy a termosztátod (ami ugye egy adott hőfoknál nem kapcsol, hanem szelepként működik) helyes működésében és nem tudod megállapítani a csövek tapogatásával (amivel légy óvatos a forgó cuccok miatt!) akkor szereld ki, tedd fel a tűzhelyre egy lábos vízben és nézheted, mikor nyit vagy zár, ha közben tudod mérni a hőmérsékletet, az még jobb. De szerintem beszerelve is kiderül ez. Valószínű nyitva van, ahogy itt mondják többen, nagyon lassan melegszik a motor ebben a téli időben és állandóan dúsítja a keveréket ennek megfelelően. Te meg mindig csak kis utakra mész, így fogyaszthat sokat.
Amúgy a hőfok kapcsolót is ki lehet mérni.
A höm. jeladóhoz pedig itt van egy táblázat, nagyjából ezt használják az autóiparban, de ha megmondod a pontos típust lehet, többet tudok segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!