Mér ártalmasabb az üresben (terhelés nélküli) pörgetés a sebességben való pörgetés?
Ha üresben pörgeted, sokkal magasabb fordulatot ér el: ha nincs leszabályzó, könnyen beleszaladhat abba a tartományba a motor, ahol már nem egészséges neki a pörgés. Sebességben, terhelés alatt ez ritkábban fordul elő.
Ha hideg a motor, akkor viszont jóval nagyobb a különbség. Ilyenkor ha hidegen nyomod neki, nem nagyon melegszik. Sajnos sokan hiszik, hogy a motort a fordulat "fűti" és minél jobban pörög, annál jobban melegszik, de attól még ez nem igaz. Tehát ha ülsz benn és 3.000-en bőgeted, hogy hamar melegedjen, nem érsz el semmit, mert felmelegedni nem fog. Viszont a hideg motor meg nem örül neki, hogy ilyen magas fordulaton kell dolgoznia, gyorsan kopnak a forgó-mozgó alkatrészek. Viszont ha sebességbe teszed é kíméletesen haladsz vele, akkor nagyobb a terhelés, tehát gyorsabban melegszik a motor (igen, a motor a terheléstől melegszik, nem attól, hogy leszabályzáson bömböl), kevesebbet fut hidegen. Sőt, a fordulatszáma sem olyan magas, mintha üresben túráztatod "motorkímélés" címszó alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!