1994-es opel vectrámnak menet közben elment a töltése, ezután még vagy egy óra hosszáig mentünk vele, mikor leált. Mi lehet a baja?
Elmegy a töltés->elkezd merülni az akku mivel nem atomreaktor, csak tárolja az elektromos áramot->mivel a kapacitása véges a rendszerek (világítás, gyújtás, motorvezérlés, minden ami árammal működik) egy idő után nem kapnak elég energiát->mivel nem kapnak energiát elég egyértelmű hogy nem fognak működni.
A hiba oka meg elég sok minden lehet, esetleg látogass el autóvillamosságis kollégához, ő talán meg tudja mondani. Az akkut meg minél előbb vidd 10fok fölötti helyiségbe, és tedd fel töltőre, nem szereti a hideget feltöltve sem, lemerülve meg pláne.
#4"hihetetlen milyen sötét emberek vannak"
Ezt tükrözik a %-ok is...ugye? XD
"Ezt tükrözik a %-ok is...ugye? XD"
Az a baj, hpgy sajnos nem.
Kérdező, KRESZ oktatáson pontosan elmondják, hogy mi a helyzet ebben az esetben. Konkrétan kérdés is van belőle. Te hol voltál, amikor ezt mind elmondták:
A benzines autónak elektromos áramra van szüksége működése közben. Van ugyanis benne egy gyújtógyertya nevű szerkezet, ami a megfelelő ütemben begyújtja a hengerben lévő benzin-levegő keveréket, majd a robbanás továbblöki a dugattyút, így halad az autó (nagyon nagy vonalakban) Ez a gyújtógyertya elektromos áram segítségével szikrát állít elő. Elektromos áram tárolására alkalmas az akkumulátor, azonban ez korlátozott lehetőség, hiszen nagyon nagy akksit kellene gyártani hosszabb távokra. Szóval azt találták ki, hogy egy szíjon keresztül (ez az ékszíj)a járó motor forgómozgásával meghajtanak egy generátort (az tudod mi? Áramot termelő szerkezet). Ez a generátor menet közben tölti az akkumulátort. Így járó motornál alapesetben az autó elektromosan "önellátó".
Ha valamiért megszűnik a töltés (emiatt villan ki a kis lámpa a műszerfalon), akkor csak addig mehetsz az autóval, amíg az akkumulátor elegendő elektromos áramot tud juttatni a gyújtógyertyákhoz a működésükhöz. Ez sok mindentől függ, az akku korától, aktuális tlötöttségi szointjétől, egyéb fogyasztók működésétől. Tanfolyamon elmondják azt is, hogy ilyenkor amit cak lehet kapcsoljunk ki, aminek áramra van szüksége: rádió, szivargyújtós töltő, fűtés-hűtés. Így jelentősen növelhető a hatótávolság. De tudni kell, hogy kb max 100 km-t tudsz még az autóval megtenni, érdemes azonnal sasolni, hol látsz szervízt.
De ezt te miért nem tudtad? A jogsinak van "műszaki" része, ilyen alap dolgokat elmondanak. A te autódnak tehát lemerült az akksija. Ellenőriztetned kell szervízben az ékszíjat, ha az jó, akkor a görgöket, a generátort is. Ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!