Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kettős tömegű lendkerék -...

Kettős tömegű lendkerék - több henger - kevesebb igénybevétel?

Figyelt kérdés

A kérdésem a következő:

Egy hathengeres dízel (mely elvileg egyenletesebben jár mint négyhengeres testvérei) kevésbé terheli a kettős tömegű lendkereket, vagy hasonló élettartamra lehet számítani, mint a négyhengereseknél?


Konkrétan a BMW e46 330d 184le (sorhatos dízel) változatára irányul a kérdésem.

Kérem csak hozzáértők válaszojanak


2012. dec. 12. 17:39
 1/4 anonim válasza:

Csak tavasztól leszek hozzáértő (akkor lesz papírom).

Elvileg minél nagyobb a hengerszám annál stabilabban jár a motor, így kisebbek a dinamikus lengések, és az ezzel összefüggésbe hozható igénybevételek. Nem véletlenül nyomatják nagyon a kisebb hengerszámú motoroknál (egy előadáson hallottam róla, hogy 3hengereseket akarnak megint divatba hozni, azokhoz pedig mindenképp kéttömegűt akarnak).

Hosszabb élettartama lesz, de erről még hallgasd meg 1-2 tapasztaltabb szaki véleményét.

2012. dec. 12. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Valahol az egyenletesebb járás segít a kettős tömegű lendkeréknek, tehát pl. ideális esetben egy négyhengeres motoron ugyanolyan használatnál hamarabb megy tönkre a lendkerék, mint a hat hengeres változatnál. A valóságban viszont nagyobb az erő is, amit a ledkeréknek el kell viselnie, így élettartamban nem lehet csodákat várni.
2012. dec. 12. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

A kettős tömegű lendkerék inkább a komfortosabb váltásérzet miatt jelent meg. A hathengeres motor valóban szebben jár, kisebb az egyenlőtlenségi foka. A régi 4 hengeres dieselek szétrázták a kasztnit egy idő után lógott minden. Az én hathengeres diesel autómban 400 ezer után sincs szétesve a bele a rázkódástól, alapjáraton olyan mint egy jó 4 hengeres benzines, csak hangosabb.

A mai common rail dieseleknél igen szabadon lehet már megválasztani a befecskendezést, többször egy ütem alatt akár, ezt ki is használják az egyenletesebb járás érdekében. Ez inkább csak egy minőségérzetet ad, ami nem is baj, mert egy autó ne rázzon, ne kelljen túlordítani. Szerintem a legszebben most a Toyota D-4D jár a négyhengeresek közül. De szépen járnak a Fordok, BMW-k is. A Volvo öthengerese is igen jó választás, csak a könnyűfém blokk miatt fokozattan kell ügyelni, hogy betartották-e az olajcser intervallumokat. Bár ez mindenre igaz.

2012. dec. 13. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Annyit még hozzátennék, hogy hiába kíméli a több henger egyenletesebb járása, vagy a common rail az alkatrészeket, így a kettős tömegű lendkereket is, elég egy nem jól beírt (common rail) vagy kopott, nem jól működő fúvóka (főleg PD elem, ha netán az lenne egy kocsiban), az eléggé csökkenti az említett lendítőkerék élettartamát.
2012. dec. 13. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!