Miért mondják hogy az Opel Astrákban sokkal jobb az ISUZU dízelmotor mint a német gyártmányú hasonló dízel?
Sosem akartam Opelt venni. Aztán egyszer megvettem egy gyönyörű bordó metál A Vectrát. 1,6i 8 szelepes motorral.
Amolyan öreguras 71 lóerős. Állítólag 93ezer körüli óraállással, mert Belgiumból hozták be. A kocsi ekkor 7éves, én 25éves voltam. Minden ismerősöm hülyének nézet, beleverték a csúfot. Minden szerelő akivel beszélgettem úgy kezdte, hogy megfogta a hátsó sárvédőívet, hogy itt szokott rohadni...
És ekkor mind meglepődött. Ez rohadt. Akkor biztos már javították! Csomagtartó fel, belső burkolat le, nincs helye javításnak. Alábújtak, keresték a hibát. Ilyen opelt még egyik sem látott. ÉRDEKES! Lehet hogy ennek olyan gazdája volt aki figyelt rá! Garázsban tartotta, és nem törte meg. Semmi gondom nem volt vele, ami elkopott cseréltem. Eladtam mert házat akartam, őseim vették meg. Amikor újra összejött a pénz már tudtam hogy nekem egy Vectra2000 kell, amiben ugye a híres C20xe motor van. Vettem egy leharcoltat valami 180.000 körüli óraállással. Ment mint veszedelem, és ette az olajat. 1000kilóméterenként kb. 1 liter fogyás volt. A szerelőm szétszedte, és megmutatta a gyűrűket. Gyűrű + szelepszár szimering csere volt, és megszűnt az olajfogyás. A mai napig bánom hogy eladtam. Csak egy példa: autópályán előzés közben elkezdett tolni egy merci, mit volt mit tenni padlóztam én is. Figyeltem a tükörben aztán egyszercsak villantott kettőt és lelassított. Ekkor néztem az órára, 230-at mutatott. Egyterűt szerettünk volna, ezért eladtuk. A pénzünk nem úgy jött össze, ezért vettünk egy isuzu F astra kombit. Ebbe 294964-et mutatott az óra megvételkor. Kötelező cseréken kívül semmit nem kellett vele csinálni. És fogyaszt átlagban 5,5 litert. (Egyszer volt egy 4,9-es átlagom is, de nem ez a mérvadó.)
És megszerettem az Opelt! Vennék még. Az első vectrámat anyukámék még mindig használják, és még mindig nem kellett javítgatni, kivéve hogy nemrég hátulról beléjük ment egy hülyegyerek Szegeden. Ha valaki nekem elkezdi sorolni, hogy miért szar az opel, nevetek egyet, és megkérdem hogy akkor mi a jó autó. Szinte minden márka előfordul az ismerősi körömben. Nagyon sok rosszat tudok elmondani más márkákról is. Pl azzal kapcsolatban hogy az opel rohad, egy időben rengeteg autót az utcán járkálva lefotóztam mert rohadt. Még egy példa: a sógorom 360000km-el vette a 100-as 2,5tdi audiját 850.000-ért én ekkor vettem a vectra2000-et 420000-ért. Neki állandóan a baja volt a klímával, + egyéb gondok is akadtam, de mire eladta durván 1,5 millióban volt a verda. Én ugyanennyi idő alatt gyakorlatilag a festést kivéve felújítottam az enyémet, így 900000 körül jártam. Neki egy rövidzárlat miatt kiégett a kocsija. Mindketten 300000-ért adtuk el, 2 hónap eltéréssel. Most boldog vagyok az ISUZU-s astrával, és valószínüleg a következő is opel lesz.
# 43
Na ez egy szépen megírt kerek válasz. Nekem is Opelem van, B vectra, nálam a bal oldali hátsó sárvédőív szorulna javításra. Az a baj vele hogy ahol be van hajlítva a kerékjárat felé merevítés szempontjából ott két lemez fekszik össze gyárilag. A problémát abban látom hogy a két lemez közé bejut a víz, és a külső lemezt belülről eszi. Ugyanis kívülről látszik a korrózió, a belső lemezem viszont teljesen ép.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!