Pannóniák közül a P10-es vagy a T5-ös a jobb melyiket érdemesebb megvenni? Szempontok:Fenntartás:? Szervízigény:? Menettulajdonság:? Kultusz:?
T5-ből több készült, viszonylag sok és olcsó hozzá az alkatrész (főleg ha MÉH telepről szerzed be)
Blokk teljesen megegyezik. A henger és a hengerfej más, emiatt jobb a hűtése és erősebb is pár lóval a gép.
A P10-nek elől is olaj csillapításos telója van, szóval az jobb mint a T5 teleszkópja.
Más lényeges különbség asszem nincs. Szóval a szervizigényük is nagyjából ugyanaz.
P10 jóval újabb konstrukció mint a T5.
Itt egy kis olvasnivaló ami jól jöhet :) :
Meg persze más a váz, üzemanyagtank, ülés, kormány...
De ezek a kérdésedben lévő szempontok szerint nem lényegesek.
A P10 hiába "újabb", az első villát leszámítva komoly eltérés nincs. Az első villa tényleg hidraulikus csillapítású, eltérő alsó-felső villahidakat alkalmaztak, más a kormány bekötése és formája, de a kezelőszervek pl. ugyanazok. Más a tank formája és felfüggesztése, ezért van egy plusz fül a vázon. A blokknál annyi az eltérés, hogy más a henger/hengerfej, de a dugattyú pl. ugyanaz, csak a P12-nél lett más geometriájú (rövidebb szoknyájú).
A váz ugyanaz lényegében, a hátsó "vége" (lengővilla, rugóstagok) szintén.
Fenntartás?
Ha egyszer meg van csinálva rendesen és nem hajtod 80-90 feletti tempóval, akkor olcsó. Én idén 5000 km-t tettem meg a T5H-mal, csak keverékre költöttem meg gyújtást állítottam, semmi egyéb.
Szervizigény?
Kell velük foglalkozni, a gyújtás- és láncállítás természetes, előbbi gyári alkatrészekkel 500 km-enként. A többi gyári előírás szerint - irodalmat találsz hozzá ingyen, ha azt követed és nem hajszolod túl, akkor elégedetten fogod használni.
Menettulajdonság?
Lényeges eltérés nincs, ami sokat számít az az állapot és hogy hogyan van összerakva. Az én T5H-m (Halk kiadás, kúpos végű dobbal) pl. simán otthagyja egy barátom P10-esét, ami csak hangos, de nem megy...
Kultusz?
Ez alatt mit értesz? A 40 feletti férfiak biztosan megnézik, a hatvan környékinek lesz róla személyes története is, egyébként viszonylag szűk kör rajong érte. Meg vagyunk így 30-35 alatt akik valami érthetetlen okból odavagyunk a márkáért. :)
Az említett két típus a leggyakoribb, ezért a legolcsóbb is. Egy szép TL/TLT/TLF/P20/P21-nek nagyobb az ázsiója, a TLB/T8/export T1/oldalsó üzemanyagbetöltős ("török export") TLF/P21 Lux meg megint más kategória.
Ha a két típus közül választasz, akkor azt amelyik jobban tetszik. De egy pö.cslámpás T1 azért szebb (olyanom is van).
Esetleg ha találsz "nullszériás" P10-et (korai kiadásút a típus gyártásának legelejéről), akkor az nem rossz választás. Van vázam+blokkom olyan, de sajna papír nélkül - amire külön felhívnám a figyelmedet: ha közúton még ebben az életben magyar rendszámmal akarsz közlekedni a géppel, akkor papírosat vegyél.
Bármi kérdésed van szívesen válaszolok. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!