Mit csináljak? Tekerjem vissza az órákat?
Új autó vásárlása miatt eladnám a két kocsimat, csak az a gondom, hogy Magyar gyomor számára megemészthetetlen kilométert futottak így félek nem venné meg őket senki.
Lenne egy 1995-ös Audi A6 2.5 TDI-m. 15 éve nálam van. Rendszeresen karbantartott, csak márkaszervizben javított. 980 ezer kilométerrel! A korát és a kilométer futást messze meghazudtoló állapotban van. Törésmentes! A világból kimegy...
A másik pedig egy 2005-ös Audi A6 3.0 TDI Quattro Tiptronic S-Line.
Újan vettem, Stuttgartban az Audi Zentrum-ban. Az akkor rendelhető összes extrával felszerelt. Rendszeresen karbantartott. Végig vezetett szervizkönyv. 90%-ban a Porsche Budánál szervizelt, 10%-ban német márkaszervizekben. Makulátlan állapotban van 480 ezer kilométerrel.
Szóval azért látszik, hogy nem két bontószökevényről van szó.
Mi tévő legyek? Tekertessem vissza az órákat? Ebben az esetben ugye az újabb Audi esetén bukta a szervizkönyv, de azt viszont a hajamra kenhetem ha ennyi kilométerrel nem veszi meg senki. Már 200 ezernél sóhajtoznak a vevők. A régi Audit meg kizárt, hogy eltudjam adni 980 ezer kilométerrel.
Ti mit csinálnátok? Visszatekernétek vagy várnátok a csodát?
Ne tekerd vissza, hirdesd meg ennyivel állapotának megfelelő áron. Aki meg majd arra játszik, hogy alkudozik az óraállás miatt, azzal közölheted, hogy akkor vegyen egy 150 000-re visszatekert autót, és szívjon vele két-három évet:)
Nemrég nézegettem az E38-akat. Találtam a mobile-n egy benzin/gázos 750i-t szervizkönyvvel és 510 000km-rel. Kívül/belül sokkal szebb volt - a bőr belső főleg -, mint az itthon 220 000 km-rel árult példányok. A normálisabbja nem az óraállást nézi, a többi meg vegye meg a hulladékot és recskázzon arra, amikor átfordul 200 000-re ( igaz harmadjára...).
980,000 ?!!
Az durva.
Szerintem tegyél még bele 19,000-et és hívd fel a német Audi központot, hogy volna egy ilyen autód, nem kell-e nekik. Nem vagyok biztos benne, hogy nem kapsz egy új A6-ost érte cserébe...
nekem meg épp az a bajom, hogy papám megbízott, hogy adjam el a '96-os golfját és van benne 40 000 km...
az autó törés-karcmentes, minden működik, a szaga olyan mint a szalonban, minden gyári rajta stb, sehol egy kopás
ő az első tulaj, én tudom, rendszeresen karban tartotta, fűtött garázsban stb
a magyar autóvásárló hülye, ha kevés az a baj, ha sok az a baj
Én az öregebbe beletenném még azt a 20ezret és tekergetés nélkül ott lenne egy 0km-es kocsid.
Így hogy nem újh korában vetted, nem hiszem hogy az Audi gyárat érdekelni fogja, akkor lenne érdekes a dolog, ha újonnan vetted volna a szalonból és nullázódásig hajtottad volna. Na akkor a hűségedért biztos kapnál egy rkás kedvezményt a következő kocsidra. De igazából így is megéri megprobálni, még ha csak mondjuk 800ezer kilóméter mentél vele. Viszont az a km a magyaroknak tényleg sok és megy a visszatekergetés rendesen, ezért inkább vesznek egy roszabb állapotú, de 200ezerre visszatekert kocsit.
Nézd meg, hogy mennyi ennek a kocsinak az ára és valahol a legolcsóbbak között próbáld meghirdetni. Ha motor még nem volt cserélve és tényleg olyan szép állapotú, akkor még biztos pár100ezer km-t elfut és biztos lesz rá vevőd.
A másikban is korához képest sok km van, de összességében nem sok. Egy keményjani örülhet is neki, hogy tud egy jó állapotút venni használtan, nem érdekli a kilóméter. Többet ér a vezetett szervíkönyv, főleg a márkaszervízől, minthogy visszatekered az órát és kuka az egész.
Az Audi gyárat szerintem sem érdekelné így, hogy második tulaja vagyok.
A típus megbízhatóságát lehetne vele prezentálni az biztos. Minden működik benne, a motor és a váltó még a gyári. Egy alkatrésze sem gányolt és típusidegen, de még csak utángyártott alkatrész sincs benne.
Ez nem csörög-csattog-kopog-nyikorog, nem füstöl, nem erőtlen, nem rohad.
A hanyagabb karbantartás miatt tényleg nem sok ilyen kocsi marad meg ilyen állapotban közel a millió kilométerhez.
Egy próbát viszont megér. Megérdeklődöm, hogy érdekelné-e az Audit ez a kocsi. Gondolom nem okozok meglepetést, hogy A6 lesz a következő kocsi is, igazán adhatnák egy kicsit olcsóbban nekem:)
Az a 19 ezer kilométer meg amúgy is meglesz. Szoktuk használni. Néha én is használom. Nagyon szeretem. Sok emlék köt hozzá. Ezért is nem adtam el eddig.
Meg néha a feleségem használja. Van neki egy 85 ezret futott Renault Megane-ja ami többet van szerelőnél mint nála. Ilyenkor jól jön a millió kilométeres Audi ami bármikor pöcre indul:)))
De még mindig nem tudom mit csináljak. Egyfelől vétek lenne őket visszatekerni. Ezek így jók ahogy vannak. Másfelől viszont szeretném eladni őket. Legszívesebben megtartanám mind kettőt, de kell a pénz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!