Mi a különbség a téli és a nyári gumi között?
A 2. írja jól.
Nyári gumi: Más anyag összetétel, télen 0 fok alatt nagyon megkeményedik, nem lesz tapadása, semmit nem ér.
Téli gumi: Szintén más az anyag összetétele, nyáron nagyon megpuhul a meleg hatására, kenődik, jobban kopik, és egy idő után semmit nem fog érni.
Más a keverék: a téli gumik alapanyagába egy szilika nevű adalékot kevernek, ettől a gumi üzemi hőmérséklete alacsonyabb tartományba esik. Így télen, kemény fagyban sem válik annyira sprőddé, mint a nyári, nyáron, forró aszfalton viszont túlhevül, kenődik, a kelleténél jobban kopik.
Ezen kívül a mintázatuk is más. A nyái gumik árkai keskenyebbek és ritkábbak, a mintázatblokkok nagyobbak, így nagyobb felület érintkezik az aszfalttal, száraz aszfalton nagyobb erőt lehet átvinni. A téli gumik esetén több az árok és ezek mélyebbek, ennek az az oka, hogy ha kapaszkodáskor telerakódnak hóval, a széles árkokból egy fordulat alatt kipereg a hó nagy része, a következő fordulatban újra tudnak kapaszkodni. Ezen kívül az úttal érintkező kisebb felület segít azon, hogy a havon, latyakon "átvágja" magát a gumi, kiszorítsa maga alól a csúszós réteget és az aszfalton tapadjon meg. A kapaszkodást gyakran vékony, csak nagy terheléskor "működő" lamellák is segítik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!