Kuplung, hogyan lehet "letesztelni"?
A normális kuplungnak kinyomott állapotban ki kell emelnie (a sebességek recsegés nélkül kapcsolhatóak, az autó nem ugrik meg kapcsoláskor), felengedve pedig nem csúszhat meg, gázadásra az autónak meg kell lódulnia, ha csak a motor bömböl, az nem jó. A pedálút elején lennie kell holtjátéknak, ha nincs, gyorsan elfogy a tárcsa. A kettő közt a kuplungnak határozott fogáspontja kell, hogy legyen, nem dobálhat, nem zárhat össze hirtelen (persze itt nem szinterkuplungról van szó). Ha magasan fog, akkor valószínűleg kopott a kuplungtárcsa, de ez nem jelenti azt, hogy rögtön csereérett lenne: általában a holtjátékot beállítva újra jó lesz a szerkezet.
Egyébként meg az okosok azt szokták mondani, hogy ha magas fokozatból (4. vagy 5., esetleg 6., ha van) alapjáraton, különösebb kuplungcsúsztatás nélkül elindul az autó, akkor csúszik a kuplung, be kell szabályozni a holtjátékot vagy ki kell cserélni a tárcsát.
Elsőnek üzenem, ha szervizbe viszem, ott persze, hogy a felét kicserélik, rossz volt alapon. Még ha nem is érett meg a cserére.
Második, harmadiknak köszönöm hasznos tanácsokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!