Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson-on lehet álltani a...

Crx-es kérdése:

Simson-on lehet álltani a előgyújtást ha igen hogy? úgy tudom 1.8 elöbb kapja a szikrát én meg úgy szeretném beállítani hogy a felső holtponton kapja a szikrát s léci ne írjatok olyanokat hagy ugy ahogy van mert szét baszod

Figyelt kérdés

2012. nov. 17. 17:49
 1/7 anonim ***** válasza:

[link]


Itt le van részletesen írva. Nem fogod éppen elrontani a motort a jelentés igazi értelmében, viszont nem lesz ideális a gyújtás időpillanata ( Mert ugye a szikra és robbanás + expanzió az nem egy időpillanatban játszódik le, hanem rövid idő telik el közöttük, ideális esetben a robbanásból adodó energia pont akkor a legnagyobb amikor a dugattyú a felső holtponton van - amit ugye az általad alkalmazott beállítással eleve kizársz ). Egy rossz gyújtás eredményezhet hosszú távon nem kívánt kopás növekedést és persze a teljesítmény csökkenés azonnal érezhető.

2012. nov. 17. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Ha előbb adod a szikrát a kelleténél,az energia nagyrésze elvész és károsodik a motor,gazdaságtalan lesz az üzemeltetés.

Részletesebben: a robbanás energiája már a felfelé mozgó dugattyút is lefelé löki ezért fékeződik,igaz a lendítőkerék legyőzi ezt az akadályt,de mindenképp rossz megoldás.Nem akarok hülyeséget írni de valahol le van írva a nagykönyvben,hogy asszem 2 fokkal a felső holtpont előtt kell a szikra (1 főtengelyfordulat 360 fok),hogy mire szétterjed a robbanás(ez időbe telik)akkor már túl legyen a felső holtponton

2012. nov. 17. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
kösz
2012. nov. 17. 18:26
 4/7 anonim ***** válasza:

A szükséges előgyújtás mértéke a motor fordulatszámától függ talán legnagyobb mértékben - az ilyen fix gyújtási időpontú blokkoknál (mint a Simson, MZ-k, Pannonia stb) úgy van meghatározva gyárilag, hogy elfogadható legyen a szokásos működési tartományban.

A modern motoroknál nem véletlen az előgyújtás szabályzása, pl. régebben röpsúlyos szerkezetekkel, manapság meg elektronikus úton.


Ha van kedved nyugodtan állíts felső holtpontra a gyújtást, csak javulást ne várj tőle - kicsit gyengébb lesz és ha eléggé húzod neki, akkor pl. a krómos kipufogókönyök elkezd sárgulni a túl nagy hőtől (később bekövetkező égés, kevesebb hőt tud elvezetni a henger/hengerfej, több távozik a kipufogón stb). Ugyanúgy el kell forgatni az alaplapot, csak kicsit hátrébb a normálisnál - és tudom, hogy nem vagy kívácsi rá, de nem teszel jót neki igazából. És nem fog durrogni gázelvételre vagy ilyesmi ha esetleg amiatt csinálnád.

2012. nov. 17. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Persze, minden igaz amit leírtatok, de a holtponti előgyújtással beindul visszafelé is a motor, és lehet rükvercben jampizni!


No meg hatalmasakat zakózni is!


A beállítás pedig itt, képekkel:

[link]

2012. nov. 17. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
kösz mindenki
2012. nov. 17. 20:11
 7/7 palkó01 válasza:

Szia! 8 ève írtad ezt a butaságot!!remèlem azóta rájöttèl hogy viszafelè az èletbe nem indul be hacsak nem a kipufogóból kap keverèket ès a szívótorkon kipufog, ugyanis

A főtengely sonkája sűríti elő a naftát de dögöljek meg ha holnap nem próbálom meg hátrafelè betolni!! 🤣🤣🤣🤣

2021. jan. 23. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!