Simson-on lehet álltani a előgyújtást ha igen hogy? úgy tudom 1.8 elöbb kapja a szikrát én meg úgy szeretném beállítani hogy a felső holtponton kapja a szikrát s léci ne írjatok olyanokat hagy ugy ahogy van mert szét baszod
Itt le van részletesen írva. Nem fogod éppen elrontani a motort a jelentés igazi értelmében, viszont nem lesz ideális a gyújtás időpillanata ( Mert ugye a szikra és robbanás + expanzió az nem egy időpillanatban játszódik le, hanem rövid idő telik el közöttük, ideális esetben a robbanásból adodó energia pont akkor a legnagyobb amikor a dugattyú a felső holtponton van - amit ugye az általad alkalmazott beállítással eleve kizársz ). Egy rossz gyújtás eredményezhet hosszú távon nem kívánt kopás növekedést és persze a teljesítmény csökkenés azonnal érezhető.
Ha előbb adod a szikrát a kelleténél,az energia nagyrésze elvész és károsodik a motor,gazdaságtalan lesz az üzemeltetés.
Részletesebben: a robbanás energiája már a felfelé mozgó dugattyút is lefelé löki ezért fékeződik,igaz a lendítőkerék legyőzi ezt az akadályt,de mindenképp rossz megoldás.Nem akarok hülyeséget írni de valahol le van írva a nagykönyvben,hogy asszem 2 fokkal a felső holtpont előtt kell a szikra (1 főtengelyfordulat 360 fok),hogy mire szétterjed a robbanás(ez időbe telik)akkor már túl legyen a felső holtponton
A szükséges előgyújtás mértéke a motor fordulatszámától függ talán legnagyobb mértékben - az ilyen fix gyújtási időpontú blokkoknál (mint a Simson, MZ-k, Pannonia stb) úgy van meghatározva gyárilag, hogy elfogadható legyen a szokásos működési tartományban.
A modern motoroknál nem véletlen az előgyújtás szabályzása, pl. régebben röpsúlyos szerkezetekkel, manapság meg elektronikus úton.
Ha van kedved nyugodtan állíts felső holtpontra a gyújtást, csak javulást ne várj tőle - kicsit gyengébb lesz és ha eléggé húzod neki, akkor pl. a krómos kipufogókönyök elkezd sárgulni a túl nagy hőtől (később bekövetkező égés, kevesebb hőt tud elvezetni a henger/hengerfej, több távozik a kipufogón stb). Ugyanúgy el kell forgatni az alaplapot, csak kicsit hátrébb a normálisnál - és tudom, hogy nem vagy kívácsi rá, de nem teszel jót neki igazából. És nem fog durrogni gázelvételre vagy ilyesmi ha esetleg amiatt csinálnád.
Persze, minden igaz amit leírtatok, de a holtponti előgyújtással beindul visszafelé is a motor, és lehet rükvercben jampizni!
No meg hatalmasakat zakózni is!
A beállítás pedig itt, képekkel:
Szia! 8 ève írtad ezt a butaságot!!remèlem azóta rájöttèl hogy viszafelè az èletbe nem indul be hacsak nem a kipufogóból kap keverèket ès a szívótorkon kipufog, ugyanis
A főtengely sonkája sűríti elő a naftát de dögöljek meg ha holnap nem próbálom meg hátrafelè betolni!! 🤣🤣🤣🤣
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!