Autó előéletének lekérdezése? Lent
A márkaszervizekben le tudod kérdezni, hogy milyen szervizeket végeztek az autón. Ehhez kellenek az autó adatai (rendszám, alvázszám), de neked, mint egyszerű vadidegennek, sokszor nem hajlandóak ezt megmondani, ahhoz a tulajdonos szükséges. Ezekből az adatokból meg lehet tudni, hogy ténylegesen elvégezték-e a kötelező szervizeket és néha ki szokott derülni az is, hogy a megkímélt állapotú autó fél évvel korábban még 120.000 km-rel magasabb óraállással járt náluk.
Viszont ez sem csodaszer: a külföldről behozott autók esetén nem működik és itthon is kijátszható. Ott van ugye az, hogy a márkaszerviz akárkinek nem ad ki információt, ezzel nehezítik a dolgodat, illetve ha nem márkaszervizben történtek az egyes javítások, hanem független szervizben, arról a márkaszerviz nem tud. Vagyis az idős, nyugdíjas mérnök házaspár csak és kizárólag templomba járásra használt, esőt sosem látott autóját Lakatos Jóska és Fényező Miska összerakja két törött taxiból az egykori TSz-telep hátsó sarkában, a márkaszervizben viszont erről nem tudnak, csak az olajcserékről. Ráadásul újabban a szervizek nyilvántartása sem tükrözi a valóságot: van, hogy a neppereknek van "saját szervizük", ahol valami miatt minden autóról az derül ki, hogy tökéletesen karbantartottak, függetlenül attól, mi is történt velük korábban.
köszönöm!
csak abba a márkaszervizbe tudnak információt kiadni ahová vitték az autót vagy le tudják egymástól kérni ezeket?
Milyen márka.
Európai BMW szervizek látják egymást. Onnan kapsz információt.
Opelnél semmi ilyen nincs.
De itthon személyiségi (?!) jogok miatt elvileg csak a tulajdonosnak adnak infót.
Ezzel az a gond (ahogy előttem is írták), hogy csak azt látod amit a márkaszarvízben csináltak. A káreseményeket a [link] keresztül lehet lekérdezni, másfél mátyás ellenében, de ez is csak az itthon történt eseményekre vonatkozik.
Az nem lesz benne egyikben sem hogy K. István 19éves, magasan képzett boyracer tetőre rakta, aztán az említett szakemberek helyrerakták a TSZ-műhelyben.
Két dolog van ami mindig beválik, a rétegmérő, és a megbízható szerelő akit ismersz, és aki alámászik és átnézi a gépet mielőtt megveszed. Ugyanis észrevesszük, ha a rétegmérő nem is mutat többet a gyárinál (igen, már tudnak ilyen minőségben fújni itthon is) , akkor is vannak árulkodó jelek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!