Automata sebváltó, parton, hóban felfelé, illetve lefelé is hogyan viselkedik?
A régi Swiftekben egyszerű hidrodinamikus váltót használtak. Előremenetben "D"-be húzod a kart, aztán nyomod a gázt, az autó meg majd beáll, ha tud. Kuplunggal nem kell szórakozni és lehetőleg nem kell padlógázt adni, mert akkor ugyanúgy kipörög a kerék, mint kéziváltó esetén.
Az Y-megfordulás sem jelent gondot, mert van annak a váltónak hátramenete is, mégpedig "R" néven. A parton leereszkedésnél jön jól a váltó "L" fokozata, ha ebbe húzod, 1. fokozatban marad, nem kapcsol feljebb, így motorfékkel tudsz lefelé jönni, nem szalad meg az autó (de használhatod a "2" nevű fokozatot is, ekkor 2. fokozatnál feljebb nem kapcsol a váltó). De ha fékezni szeretnél, azt is megteheted, tud mit kezdeni vele a váltó.
Természetesen a fokozatokat csak benyomott fékpedál mellett lehet kapcsolni, némelyikhez még a váltó reteszelőgombját is nyomni kell. És ha fokozatban van a váltó, akkor bizony a féket felengedve szépen, lassan elkezd "kúszni". Erre számítani kell, nehogy nekironts a falnak vagy a kerítésnek.
Egyébként meg nem ördöngösség az automata váltó kezelése sem, azt is meg lehet szokni. Az olajcsere-periódusát nem tudom fejből, de ha otthon szeretnéd végezni, figyelni kell rá, hogy nem hajtóműolaj kell bele (még akkor sem, ha Miska bácsi, a szomszéd autószerelő 84 évnyi szakmai tapasztalatával azt mondja), hanem egy ATF nevű különleges folyadék. Mással ugyanis nem hajlandó normálisan működni az automata váltó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!