Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata sebváltó, parton,...

Automata sebváltó, parton, hóban felfelé, illetve lefelé is hogyan viselkedik?

Figyelt kérdés
Mire számíthatok, mert automata '93-as, Suzuki Swift, nem olyan rég van nálam, és az udvarunk partos, beállni felfelé kell, kiállás lefelé megy. Felfelé picit több gázt kell nyomni, lefelé pedig mindenképp, valamennyire, ahogy a körülmények adják, de fékezni kell, mert másképp bemennék a szomszédba. Ráadásul kicsi az udvar, még csak "y" alakban lehet csakis megfordulni, másképp nem. De ezt vettük meg, mert jelenleg nem volt több pénz kocsira, mert kevés jövedelemből élünk. Ebben a kocsiban a sebváltó olajat mennyi időközönként kell cserélni? Vagy hogy van ez? Akinek ilyen kocsija van, vagy rendelkezik hasonló tapasztalattal, kérem ossza meg, velem, mert tanácstalan vagyok, valóban hozzáértőktől- köszi a válaszokat!
2012. nov. 7. 11:51
 1/1 anonim ***** válasza:
100%

A régi Swiftekben egyszerű hidrodinamikus váltót használtak. Előremenetben "D"-be húzod a kart, aztán nyomod a gázt, az autó meg majd beáll, ha tud. Kuplunggal nem kell szórakozni és lehetőleg nem kell padlógázt adni, mert akkor ugyanúgy kipörög a kerék, mint kéziváltó esetén.

Az Y-megfordulás sem jelent gondot, mert van annak a váltónak hátramenete is, mégpedig "R" néven. A parton leereszkedésnél jön jól a váltó "L" fokozata, ha ebbe húzod, 1. fokozatban marad, nem kapcsol feljebb, így motorfékkel tudsz lefelé jönni, nem szalad meg az autó (de használhatod a "2" nevű fokozatot is, ekkor 2. fokozatnál feljebb nem kapcsol a váltó). De ha fékezni szeretnél, azt is megteheted, tud mit kezdeni vele a váltó.

Természetesen a fokozatokat csak benyomott fékpedál mellett lehet kapcsolni, némelyikhez még a váltó reteszelőgombját is nyomni kell. És ha fokozatban van a váltó, akkor bizony a féket felengedve szépen, lassan elkezd "kúszni". Erre számítani kell, nehogy nekironts a falnak vagy a kerítésnek.

Egyébként meg nem ördöngösség az automata váltó kezelése sem, azt is meg lehet szokni. Az olajcsere-periódusát nem tudom fejből, de ha otthon szeretnéd végezni, figyelni kell rá, hogy nem hajtóműolaj kell bele (még akkor sem, ha Miska bácsi, a szomszéd autószerelő 84 évnyi szakmai tapasztalatával azt mondja), hanem egy ATF nevű különleges folyadék. Mással ugyanis nem hajlandó normálisan működni az automata váltó.

2012. nov. 7. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!