Babetta gyújtás jeladójából elektronikus ford. Számmérő?
De mit akarsz vele mérni?
Bármilyen motorra akarsz fordulatszámmérőt, mindegyiken van valami gyújtásrendszer, amiről lehet jelet levenni, felesleges még egy jeladó.
Legtöbbször a gyújtókábelre tekert vezeték a jeladó, mint ennél is:
Egy babetta gyújtásos ETZ-re szeretném rárakni. (Elsőre nem értettem mit akar az első, aztán leesett, hogy azthiszi rá akarom pluszba rakni... Már rajta van:))
Na, de most nem teljesen értem: Harkonnen amit linkelt Simsonos fordszámmérő, és azt mondja, hogy a gyújtókábelrte tekert vezeték. Ergo a trafó és gyertya közötti kábelre csak úgy rátekerem? (Annak van akkora zavarása a környezetében, hogy érzékeli?)
Aha, kicsit félreértettük egymást. :)
Szóval: a gyújtókábelre tekerés működik, elég erős impulzusok száguldanak a gyújtáskábelben. Többek között ezért vezették be a zavarszűrős gyertyapipát, mert előtte szépen zavarták a motorok a rádiót/tévét. :)
De ennek a kábelre tekerésnek az egyik alappillére, hogy a megszakítós-kondis gyújtás nagyon nagy változásokkal működik, ami esetleg finomabb elektronikus kütyüket kikészíthet. Egy elektronikus gyújtás jeladójáról egyszerű jelet vinni, így ahhoz szinte bármilyen 1 hengeres 2 üteműhöz való fszámmérő jó (aminél egy jel=egy fordulat, 4 ütemnél ugye egy gyújtásjel=2 fordulat), a tápfeszültségre (6 v. 12 Volt) kell figyelni.
Vehetsz komplett, pl. analóg órát, vagy építhetsz LED-es megoldást, amelyik közelebb áll hozzád.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!