Robogónál, mi a szerepe a szívócsonk és a motor közötti membránnak? Elromlása mit okozhat?
A hagyományos 2T motoroknál amikor a dugattyú lefelé megy akkor a dugattyú palástja elzárja a szívótorkot, így nem nyomja vissza a karbin keresztül az anyagot.
Újabb 2T motorokon viszont a résvérérles helyett membránt tesznek a szívótorokba és ez gátolja a keverék visszaáramlását. Itt a dugattyú kialakítása is olyan hogy már nem zárja el a szívótorkot. Szóval ha ez a membrán meghibásodik(inkább elkopik, nagyon elromolni nem tud) akkor a dugattyú miközben lefelé halad nem csak az égéstérbe nyomja a keveréket hanem vissza is a karbiba.
Szóval sz is előfordulhat hogy be se indul a motor, de ha be is indul akkor is erőtlen lesz.
A membrán a szívóütemet szabályozza. Csak egy irányba engedi a keveréket: a karburátortól a forgattyúsházba. Mikor a dugattyú elkezd sűríteni, csökken a nyomás a forgattyúsházban, a membrán kinyit és engedi befelé a keveréket, aztán mikor munkaütem után elindul lefelé a dugattyú, megnő odabenn a nyomás, a membrán elzár és kezdődhet az elősűrítés.
Ha a membrán vagy a fészke kopott, akkor nem zár eléggé, elősűrítés közben a keverék visszamegy a karburátor felé, a motor teljesítménye csökken. Ha pedig gyenge anyagból van a membrán és a membrán nyelvének felfogatásánál eltörik, akkor semmilyen szabályzása nincs a szívásnak, a motor lehet, hogy be sem indul, szerencsétlen esetben pedig bejutnak a membránnyelv darabkái a forgattyúsházban, aztán átrendezi ott az erőviszonyokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!