Lada Niva 1.6-os motorjából, hogy lehetne egy kicsit több erőt kipréselni?
Az attól függ, mennyit szánsz rá. Ha a pénz nem akadály, lehet 160-180 lóerős, iker-Weberrel mérgesített vadállatot is alkotni belőle, de valószínűleg nem erre gondoltál. A legegyszerűbb megoldás talán az, hogy a hengerfejet rendberakatod (csatornák falának simítása, illesztés a szelepfészkekhez, lépcsők eltüntetése a csatlakozásoknál), a dugattyúkat, hajtókarokat grammolod (pörgetésnél nem mindegy ám, mennyire remeg a motor), acél lendkereket és alumínium ékszítárcsákat szerelsz fel, a kipufogórendszert kicseréled egy 50-es, tömött dobos kivitelre, nyitott légszűrőt szerelsz fel, a karburátort pedig hozzáhangolod a motorhoz. Így nem kell a fél erőforrást kicserélni, de érzékelhetően jobb lesz a teljesítmény.
Persze kérdés az is, mire szeretnéd használni a motort. Ha Nivában van, akkor úgy kell hangolni, hogy alul és középen legyen nyomatékos, mert úgysem fogsz üveghangon közlekedni vele a terepen, ha pedig klasszik Ladába építed be, hogy ökörködj vele, ott el lehet menni a pörgősség irányába.
Köszönöm ezt a korrekt választ!
Túl sokat nem akarok rászánni.
Hagyatékból maradt rám ez a Niva. Megszerettem:) Vagány kis gép:)
Aztán arra gondoltam, hogy nem adom el, hanem egy kicsit helyrepofozom aztán megtartom.
Viszont azt a 70 pár lóerejét ami lehet mára már csak 60 körül van nagyon keveslem. Úgyhogy jó lenne ezzel csinálni valamit.
Gondolkoztam a komplett motor cserén is, de áááá. Az már sok pénz, meg papírok meg stb. Úgyhogy így inkább ezt tuningolom meg egy kicsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!