Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A központi zár nem akarja...

A központi zár nem akarja lezárni a csomagtér ajtót, mi lehet a hiba?

Figyelt kérdés
Az autóm egy 2003-as 1.2-es 3 ajtós Renault Clio. Ma reggel vettem észre,hogy a központi zár nem zárja a csomagteret,és mivel hosszú hétvége van nem tudom elvinni szerelőhöz.Lehet hogy nincs is komoly baja és van valakinek valami ötlete vagy járt már így.

2012. okt. 20. 06:59
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Állj oda a csomagtartóhoz, majd próbáld távirányítóval zárni. Ha hallod a zármotor kattanásást, akkor machanikai gond van. Pl. nem kattan be rendesen a zár. Ha nem hallassz hangot, akkor valami elektromos hiba van, leginkább kontakt hiba, vagy a zármotor adta meg magát.

A burkolatot levéve feszültségmérő műszerrel, vagy próbalámpával meg tudod mérni, hogy kap-e feszültséget a zármotor.


Addig meg amíg nem lesz szerelő zárd be kulccsal!

2012. okt. 20. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
A zármotor nem kattan úgyhogy én is kontakt hibára gondolok.Kulcsal nem tudom lezárni,mert csak központilag lehet,pont ez a baj.
2012. okt. 20. 09:29
 3/5 L_P válasza:
70%

Renaultokban csomagtérben már találkoztam olyan megoldással is, hogy a villanymotor egy fogaskereket hajt meg, aminek a belső része mozgatja el gombtól a rudazatot. Szóval úgy zár, hogy ellöki az útból a zárhoz vezető rudat.

Ha becsukott állapotban ragadt, a hátsó ülést ledöntve mássz be a csomagtartóba. A csomagtér kárpitját bentről le tudod szedni (torx kulcs kelhet).

Kárpit levétele után húzdd szét a csatlakozóját és mérjél rá multival a csatlakozó két vezetékére, miközben nyitod-zárod a központizárat. +12V illetve -12V-ot kell mérned jó esetben. Ha nem, akkor a vezetékben lesz a hiba. Leginkább a csomagtér ajtajának az átvezetésénél hajlamos megtörni, mert itt van a leginkább hajtogatva. Azt is ki tudod mérni, hogy melyik szál a ludas, mert az "lóg a levegőben" mérés közben. Ekkor úgy mérjél rá, hogy a műszer egyik pólusát a kasznihoz érinted (pl csavarfej), a másikat a csatlakozó egyik pólusához. Nyisd-zárd, közben mérj. Ilyenkor jó esetben +12V illetve 0V mérhető, attól függően hogy zár vagy nyit az automatika. Amelyik szálon nincs változás, az lesz a rossz!

Ha nincs multimétered, akkor egy 5-10 wattos 12V-os izzó is megfelel a célnak!

Ha mindent kimértél de mégse működik, akkor a motor lesz megszorulva.

2012. okt. 21. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
59%

én azért amondó vagyok, mielőtt követed az előző nagytudású kolléga útmutatását, nyisd ki a csomitartót... egy lapos csavarhúzóval finoman feszítsd fel a záron lévő műanyaglapocskát (belül).

így talán kényelmesebb dolgozni:D

2014. jún. 2. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:
A hátsó üléssort előre hajtod, belülről a zárat egy kis csavarhúzóval kinyitod. Ez egy kis műanyag lapka amit felfelé húzva kinyílik az ajtó.Leszeded a kárpitot amit egy csavar és pár patent tart. Lehúzod a csatlakozót a zárról, egy 12v-os izzót rákötsz. A távirányítót megnyomva,ha az izzó felvillan akkor elektromosan nincs gond. HA ez így van akkor valószínűleg a zárban tört el egy vékony műanyag alkatrész, amit vagy megpróbálsz megragasztani, vagy venni kell másik zárat. Én ezt tapasztaltam...
2015. nov. 8. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!