Opel Astra F szériánál, mekkora biztonsági tényezővel számoltak?
Az a bizonyos "n" betűcske érdekelne a képletekben, hogy mennyi is volt...
magyarul: hányszoros túlterhelést képes elviselni az anyag kifáradás és nyúlás nélkül, főleg a kormányrúd, a főtengely, a motortartó bakok, illetve a futómű elemei érdekelnének :)
Ne hidd, hogy ezt bárki is meg tudja mondani. Akkoriban lehetett egy belső szupertitkos utasítás erre az Opelnél, de egyrészt szerintem még mindig titok másrészt senki nem emlékszik rá.
Itt eleve az is kérdés, hogy milyen igénybevételeket feltételeztek névlegesként (magyarul úgy csinálták, hogy akkor ne menjen tönkre, hogy ha valaki normálisan használta az autót, vagy akkor se, ha hülye állat módjára).
Az F Astra alapvetően egy eléggé strapabíró modell, szerintem nem kell ezeken aggódni.
Ezzel kellett volna kezdened.
Kuplung-váltó biztos nem bírja.
Féltengelyek talán bírják, talán nem.
"akkor bírni fogja a hajtás a +250 lóerőt?"
Ha van terved arra, hogy hogyan növeld több, mint kétszeresére egy F Astra motorjának a teljesítményét (hiszen a +250 lóerő ezt jelenti), akkor minden bizonnyal ismered annyira a típust, hogy tudd, mekkora túlterhelést visel el az erőátvitel.
"hát igen. kuplungnak lehet beteszek 1 M3as tárcsát, meg lehet megkapja a 3ezres omega váltót"
Persze, szereld csak be. Az meg egyáltalán ne zavarjon, hogy az Omega hátsókerekes, ezért a váltóból egyáltalán nem arrafelé jön ki a hajtás, amerre szeretnéd és nem is lehet ráerőlködni az Astra lendkerékoldalára.
Látom, ma a szokottnál korábban ért véget az iskola, most menj szépen és és pihenj meg. Kicsit elfáradhattál. Értem én, hogy hétvége jön, de ilyen szép időben jobb program is van, mint itt kamuzni és játszani a menő gyereket.
A kormányrúdnak mi köze van a +250 lóerőhöz?
Az omega váltóval tiéd lesz Mo első és minden bizonnyal egyetlen hátsókerekes astrája,gratulálok.
Pár év múlva biztos felfogod amit írogatunk neked.
"fordított áttételről hallottál már?"
Hallottam. Legutóbb akkor, mikor valami gyökér a Simsonon meg akarta fordítani a végáttételt, hogy nagyobb legyen a végsebesség és kevesebbet fogyasszon. Vagy egy órán át magyarázta, amíg hozzá nem vágtam a keresztkulcsot.
Viszont akkor sem értem, hogy fogod beleerőlködni az elsőkerekes hajtásláncba az Omega váltóját, aminek a kimenő tengelye pont "rossz" helyen van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!