Érdemes régi Yamaha dt50-et venni?
Kezdő motor vásárlás előtt állok. Eddig Simsonokat nézegettem, de mostanában egyre inkább képbe kerülnek a régebbi évjáratú enduro-k.
Szerintetek megéri venni egy régebbi, még léghűtéses Yamaha-t, vagy maradjak a Simsonnál?
Egyáltalán mit lehet tudni a nagyjából 90-95-ös évjáratú dt-kről? Megbízható szerkezetek? Mennyit fogyasztanak? Méretre nagyobbak, mint egy Simson? (az nekem egy kicsit kicsi)
És még valami: ti mennyit adnátok egy nagyjából rendben lévő darabért?
Az biztos, hogy erősebb motor, mint a Simson. Fogyasztása is hasonló, viszont alkatrészár egy picivel drágább. Ugyanakkor, élménydúsabb is vele motorozni, meg nem egy tucatmotor.
Nekem asszem 93as évjáratú DT80-am volt, 50es papírokkal. Az már nagytestű, az 50-es meg kb mint a Simson, akkora. Vízhűtéses volt, a legdrágább alkatrész, amire költenem kellett, az a henger volt, 30k-ért az új.
A kipufogó volt nálam összegányolva, és szétverte a hengert. (A kipufogó ezeknél úgy jön, hogy van egy merev csonk a hengerre csavarozva, arra rátolva a rezonátor, és két rugóval összefogatva, hogy tudjon rázkódni. Na, az előző tulaj azt fixre hegesztette, és szétverte a hengert.)
Imádtam, rengetege terepeztem vele, nagyon élménydús tudott lenni, és 3 személlyel is állva hagytuk a Simsont (mármint nálam is 3an, meg a 70esre felfúrt Simsonon is 3an ültek, szüretről hazafelé, terepen).
Sajnáltam hogy el kellett adni, sokat estem-keltem, soha nem lett baja, sokat kibírt.
Kösz szépen az eddigi válaszokat. Igen, én is gondoltam rá, hogy egy Yamaha-hoz biztos húzósabbak az árak.
Akinek még van tapasztalata ezekről a gépekről, még írhat választ.
Ja igen, még valami: Ezen a két típuson kívül még mit ajánlanátok 50ccm-ben, váltóst, max 120ezer ft-ért?
első vagyok.
igen, pont ez az, hogy valahogy le kell papíroznod, hogy a rendszámot beadd, és legyen egy adásvételid hogy az DT51, meg jó beszéded a rendőrnek elmagyarázni, hogy miért sokkal magasabb a motor, sé nagyobb a végsebessége óra szerint.
A 2. válaszolónak: Én nem szidtam a szimót, ha ese4tleg nekem céloztad volna válaszod. Ponthogy próbáltam kifejteni, hoyg a szimót olcsóbb fenntartani, üzemeltetni, amíg a Yamaha (vagy Honda MTX, vagy más) karakteresebb, és terepen jobban helytáll. Merthogy ezt neked is el kell ismerned, hogy felfúrhatod akármekkorára a szimó hengerét, a rugóút és a rugókarakterisztika nem terepre lett hangolva - vagy legalábbis nem annyira, mint egy enduronál. Ennek ellenére nem rossz motor! Lásd nálunk a postások hosszú évek óta használják, és elnyűhetetlenek ezek a postás szimók! Kismillió km van benne, 5 méterenként megállnak, folyton indítják, és megy.
A Yamaha lehet, hoyg össztávban nem ad ugyanennyit, viszont ha ki tud menni az ember terepezni, akkor nagyobb élményt tud visszaadni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!