Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha kicserélem a főfékhengert...

Ha kicserélem a főfékhengert erősebb lesz a fék?

Figyelt kérdés
Nem az igazi a fék az autómon. Pedig 10.000km van a tárcsákban dobokban és a betétekben is. Ezért arra gondoltam kicserélem a főfékhengert vadi újra. Ez segíthet valamin? Vagy inkább cseréljem ki elöl a tárcsákat meg betéteket?
2012. okt. 17. 22:50
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
47%

Én úgy szoktam autót javítani, hogy azt az alkatrészt cserélem ki, amelyik rossz.

Ha a főfékhenger okozza a hibát, akkor azt, ha a tárcsa/betét, akkor pedig azt.

2012. okt. 17. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
80%
Ha a főfékhenger rossz és kicseréled, akkor jobb lesz utána a fék. Ha viszont nem ereszt, nem csepeg és nem reménytelenül koszos belülről, akkor hiába cseréled ki, nem lesz jobb. Ha viszont valami konkrétabbat is írnál annál, hogy "nem az igazi a fék", akkor talán meg lehetne mondani, hogy mi a baja (már ha van neki, mert vannak olyan autók, ahol a fékek tökéletes állapotukban sem az igaziak).
2012. okt. 17. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Inkább cseréltesd ki a fékfolyadékot első körben. Gondolom az elmúlt két évben szokás szerint nem volt cserélve, pedig ennyi az élettartama.


Utána nézesd meg a fékdugattyúkat, hogy nincsenek-e berohadva, aztán a fékrásegítőt (fékszervó másnéven), aztán a fékerőelosztót,a csöveket hogy nincsenek-e eldeformálódva, utána a főfékhengert (nem az lesz, ha annak van baja akkor nem ide írogatsz hanem egy kollégánál landolsz elég gyorsan), ha ezek mind jók akkor a gyári fékrendszer ennyit tud.

2012. okt. 17. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Egy Opel Astra F 1.6 1999-es sedanról van szó. Elöl gyárilag 236mm-es "hűtött" féktárcsákkal (tehát nem tömör a két csúszófelület között) Hátul pedig gyári dobfék felszabályoztatva és az utánaállító és a kézifék rendesen beállítva. És ezt tudom összehasonlítani a másik autómmal egy Ford Focus kombi 1.4 2001-es autóval. Egyikben sincs abs. A Fordnak sokkal határozottabb a fékje mint az Opelnak. Tehát az Opelon sokkal erősebben kell nyomni a féket mint a Fordon. Meg a Ford féke kb a pedálút felénél fog az Opelé meg kb a háromnegyedénél. Ha elviszem egy autószerelőhöz kb mennyiért csinálja meg? Mindent a fékrendszeren. Anyagköltség nélkül? (Hasonlításképpen ezen az Opelon anyagköltség nélkül 6000Ft-ért cserélt vízpumpát, hűtővizet, vezérműszíjat, feszítőket.)
2012. okt. 17. 23:44
 5/12 anonim ***** válasza:
Maximum egy tizesben áll meg, de akkor sokat mondtam. Tisztában van a maszekárakkal a kolléga úgynézki.
2012. okt. 18. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

milyen márka/típus? hány éves?


ha nincs komolyabb fedett műhelyed, nem szabad belenyúlni...az a vas gyárilag ki van találva, valami nem úgy működik, ahogy kellene... a vizsgán átment gond nélkül? mert akkor az jó.. illetve azóta történt vele valami...

2012. okt. 18. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Műszakin márciusban lesz 2 éve hogy volt. És műszaki előtt lettek kicserélve betétek, tárcsák, dobfékbetétek és fel lett szabályozva a dob. Igazából én vettem Mintex fékbetéteket és ha jól tudom Mintex tárcsákat, de mivel az autósboltos tömör tárcsát adott ezért a szerelő feltett valami hűtöttet. Annak a márkáját nem tudom. Lehet hogy a pofák illetve betétek nem passzolnak egymáshoz és ezért nincs akkorra súrlódás? A betétek az egész tárcsa felületén szépen felfekszenek. Vagy még az közrejátszhat hogy az autó gyári kerékmérete 175/70/r13 és én vettem rá 14-es alufelniket és így lett 175/70/r14-es. Lehet hogy ez miatt is csökkent a fékhatás?
2012. okt. 18. 12:32
 8/12 anonim ***** válasza:

nem írtál legalább típust...


szóval nem szabad variálni...a kerékméret nem számít ebben az esetben..gyári féktárcsa, és ahhoz passzoló gyári betét kell...felesleges variálni...ha átment a vizsgán, akkor annak satuzni kell...ha nem, akkor valami a féktárcsára került...így vaktában nehéz..szerezz egy havert, ahol van fékpad... mindent tudni fogsz..

2012. okt. 18. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Eleg erdekes amit irsz mert a fekrasegito hibalyara utal elsore. Nekem hasonlo gondom van igaz az en fofekhengerem most lett cserelve mert folyt belole az olaj es kb feliutig be lehetett nyomni a pedalt, igaz fogott a fek. Most ugyan ott vagyok ahol TE a fek satuzik 67 % de az elso 1/4 nel jobban nem birom benyomni(az ABS is mukodesbe lep vagyis minden jonak tunik), az alltitocsavarat mar kiszedtem a rasegitobol mert azzal befogott a fek( azert el kell arulnom egy kb 3-4 generacioval ujjab auto fofekhengert epitettem be ami kialakitasra pontosan megegyezett az eredetivel)
2012. okt. 18. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
-Hibajara :)
2012. okt. 19. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!