Miből áll egy kocsi fényezése, milyen rétegeket hordanak fel a csupasz vasra?
Gyári fényezés esetén felviszik az alapozót, erre a színt, majd egy vagy több réteg lakkot. Az alsó részeken (jellemzően a küszöbön) előfordulhat, hogy az alapozóra rücsit visznek fel és úgy kapja a színt, illetve csomag- és utastérpadlónál láttam már olyat, hogy az alapozóra bitumenes alvázvédőt vittek fel és azt festették nagyjából színre. Újabban a hátsó ajtó sarka mögött egy darabon színtelen fóliát ragasztanak a küszöbre és a sárvédő tövére, hogy a beszálló utasok ne rúgják le túl hamar a fényezést.
Javítás esetén is az alapozó az első, erre viszont nem rögtön festék kerül, hanem a mélyebb gödröket kittel töltik fel, az apróbb egyenetlenségeket pedig szórókittel tüntetik el. Ezek tetszőlegesen ismétlődhetnek, így végül néha a csiszolás ellenére is egész tisztességes vastagságot ér el a szórókitt. Erre aztán vagy önmagában is fényes festéket hordanak fel és kész is, vagy még lakkozzák is a felületet. A szórókitt felhordásánál, illetve fényezés és lakkozás előtt, valamint két lakkréteg között is szokták érdesíteni a felületet finom csiszolópapírral, hogy jobban tapadjon a festék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!